به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه با حضور علی نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و محمداسماعیل توکلی رییس سازمان اورژانس استان تهران، پس از برگزاری نشستهای کارشناسی متعدد منعقد و امضا شد.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت این تفاهمنامه گفت: هدف اصلی ایجاد این مرکز مشترک، افزایش کیفیت خدمات، ایجاد وحدت فرماندهی در عملیات امدادی، کاهش تماسهای غیرضروری و ارتقای رضایتمندی شهروندان است.
علی نصیری با بیان اینکه اکنون شمارههای امدادی مختلفی در کشور وجود دارد که هر یک مربوط به سازمان یا نهاد مستقلی هستند، افزود: وجود این شمارههای متعدد، موجب سردرگمی شهروندان در شرایط اضطراری شده و در برخی مواقع باعث تاخیر در حضور به موقع تیمهای امدادی میشود. راهاندازی شماره واحد امدادی، ساختاری منسجمتر را برای مدیریت بحران و ارائه خدمات فوریتی ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: نبود ساختار یکپارچه و شماره امدادی واحد باعث شده شهروندان در مواقع بحران، به عنوان تصمیمگیرنده عمل میکنند که با کدام دستگاه تماس برقرار کنند، در حالی که در بسیاری از کشورها این موضوع از چند دهه قبل با راهاندازی ساختارهای منسجم و شمارههای واحد امدادی برطرف شده است.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران اضافه کرد: بر اساس آخرین ابلاغیه وزیر کشور، راهاندازی مرکز پاسخگویی مشترک در تهران به عنوان پایلوت کشوری در دستور کار قرار دارد و تحقق کامل آن نیازمند همکاری و مشارکت همهجانبه دستگاههای مسئول و الزامات قانونی لازم خواهد بود.