شناسهٔ خبر: 72407428 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد: در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

برنامه تلویزیونی «نفوذی» از چهار هفته آینده روی آنتن می‌رود

سید هاشم موسوی، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «نفوذی»، از زمان پخش، مراحل تولید و ایده اولیه این برنامه گفت و توضیحاتی درباره محتوای آن ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

 

باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محسنی - موسوی درباره زمان پخش برنامه نفوذی گفت: اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، پخش «نفوذی» از حدود چهار هفته آینده، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب از تلویزیون آغاز خواهد شد.

به گفته وی، این برنامه در حال حاضر در مرحله تدوین قرار دارد و ضبط آن به پایان رسیده است.

ایده‌ای متفاوت با رنگ و بوی ایرانی

او ادامه داد: ایده اولیه برنامه «نفوذی» توسط مجید عزیزی، کارگردان این اثر، مطرح شده است. آقای عزیزی که سابقه کارگردانی فصل اول «فرمانده» و «ضدگلوله» را دارد، با نگاهی تازه به فضای رقابتی، این طرح را پیشنهاد کرد. ایده اصلی آن است که جوان‌ها بتوانند در فضایی سرگرم‌کننده و چالشی، بدون دور شدن از فرهنگ ایرانی، فعالیت داشته باشند.

او افزود: «برخی برنامه‌های پرمخاطب فعلی مثل مسابقات مافیا یا اتاق فرار، از الگوهای غربی استفاده می‌کنند و گاهی با فضای سنتی ایرانی فاصله دارند؛ در حالی که «نفوذی» تلفیقی از چند ایده است که تلاش دارد هیجان رقابت را در قالبی بومی و منطقی ارائه دهد.»

سه نفوذی میان ده شرکت‌کننده

طبق گفته‌های تهیه‌کننده، این برنامه با حضور ده شرکت‌کننده اجرا می‌شود که سه نفر از آن‌ها نقش نفوذی دارند. شرکت‌کنندگان باید در قالب یک مأموریت برای خنثی‌سازی بمب و جست‌وجوی وسایل خاص، در فضاهایی شبیه اتاق فرار حرکت کنند و در عین حال مراقب باشند افراد بی‌گناه را از بازی حذف نکنند.

موسوی تأکید کرد: «در این برنامه، تصمیم‌گیری‌ها باید مبتنی بر مشاهده و استدلال واقعی باشد. دروغ یا ترفندهای بی‌پایه که در بعضی بازی‌ها رایج است، جایگاهی در «نفوذی» ندارد.»

نه به سلبریتی‌ها، بله به توانمندی‌های واقعی

در پاسخ به پرسشی درباره معیار انتخاب شرکت‌کنندگان، موسوی گفت: «ما از سلبریتی‌ها استفاده نکرده‌ایم. ملاک اصلی ما توانایی گفتار اقناعی، قدرت تحلیل، و توان بدنی بوده است. افرادی را انتخاب کرده‌ایم که هم در بازی فکری و هم در فعالیت‌های فیزیکی توانایی دارند.»

به گفته تهیه‌کننده، «نفوذی» برای فعالیت در فضای مجازی از ظرفیت روابط عمومی و رسانه‌های رسمی شبکه استفاده خواهد کرد.»