شناسهٔ خبر: 72362636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز مرحله دوم خرید کالابرگ الکترونیک برای ۲۵۴ هزار خانوار لرستانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مرحله دوم خرید کالابرگ الکترونیک ویژه ۲۵۴ هزار و ۸۹۷ خانوار دهک درآمدی چهار تا هفت امروز همزمان با کشور در استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در جلسه بررسی طرح کالابرگ الکترونیکی با خبرنگاران گفت: مبلغ مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی امروز به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم واریز می‌شود.
 
احمد توصیفیان اظهار داشت: مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ آغاز و برای دهک‌های درآمدی اول تا سوم، چهارشنبه ۲۰ فروردین پرداخت شد.
 
وی افزود: خانوار‌های دهک چهارم تا هفتم نیز از امروز می‌توانند اعتبار تخصیصی برای خرید کالا‌های اساسی به ازای هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را استفاده کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوار‌های مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود و بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر پنج میلیون ریال و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار دریافت خواهند کرد.
 
توصیفیان تصریح کرد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد و در لرستان تعداد ۲۵۴ هزار و ۸۹۷ خانوار در قالب ۷۹۳ هزار و ۹۷۷ نفر دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم وجود دارد که می‌توانند از امروز نسبت به دریافت سبد کالای خود اقدام کنند.
 
وی گفت: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند کالا‌های تعیین‌شده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) متناسب با نیاز خریداری کنند و محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، اما در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
 
وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی در لرستان با بیش از چهار هزار و ۳۰۰ فروشگاه عمده، خرد و زنجیره‌ای در حال اجرا است می‌شود و مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، نرم افزار «شما» را از خدمات‌دهندگانی، چون «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
 
توصیفیان یاد آور شد: همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# و کانال پیام رسان بله به آدرس kalabarg@ فراهم شده و مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست مشمولان طرح است.

<div id="video-display-embed-code_12225331"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4499501/12225331?width=600&height=350"></script></div>