شناسهٔ خبر: 72261416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت:

رضایتمندی از خدمات در بیمارستان‌های کشور ۶۰ درصد است

مشهد ایرنا مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نظارت‌های مستمر در مراکز درمانی گفت: میانگین رضایتمندی گیرندگان خدمت در بیمارستان‌های کشور اکنون ۶۰ درصد و روند رضایت رو به افزایش است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جلال غفارزاده روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی رابطان بهبود کیفیت و ارزیابان داخلی اعتبار بخشی مراکز درمانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: نظارت و اعتباربخشی کارنامه همه بیمارستان‌ها با عدد و رقم مشخص می‌شود و یکی از مواردی که در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد، رضایت گیرندگان خدمت است.

وی ادامه داد: در بین کشورهای همسایه اعتباربخشی مشترک نداریم، چون باید معیار اندازه‌گیری ما یکی باشد.

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امسال می‌خواهیم بیمارستان‌ها را وارد جرگه اندازه‌گیری بین المللی کنیم و با آن معیاری که آنها ارزیابی می‌شوند بیمارستان‌های ما نیز ارزشیابی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایمنی در بیمارستان‌ها گفت: مسئولیت ما این است که در فرآیند مواجهه با بحران، آموزش نیروها و نحوه اقدامات آنها و مانورهایی که باید در برابر بحران‌های مختلف از جمله آتش‌سوزی و زلزله انجام دهند توجه ویژه ای شود.

غفارزاده افزود: به همین منظور در نظارت و اعتباربخشی به مجموعه مهارت‌های نیروهای بیمارستان‌ها نیز توجه می‌شود که چقدر می‌توانند در زمان وقوع حادثه مدیریت شوند.

کارگاه آموزشی رابطان بهبود کیفیت و ارزیابان داخلی اعتبار بخشی مراکز درمانی خراسان رضوی به مدت دو روز به میزبانی بیمارستان امام حسین(ع) مشهد برگزار شد.