شناسهٔ خبر: 72242247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

ارتقاء کیفیت آموزشی مستلزم تلاش مدیران، معلمان و همکاری خانواده‌هاست

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی مستلزم تلاش مدیران، معلمان و همکاری خانواده‌هاست.

صاحب‌خبر -

ایوب رضایی روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ در نشست با شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بازدیدهای سرزده از مدارس استان در ایام باقی‌مانده از سال تحصیلی با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی ادامه خواهد داشت، افزود: این بازدیدها به‌منظور ارزیابی دقیق‌تر فرآیندهای آموزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف، به‌طور منظم انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای آموزشی در سطح بالایی حفظ و بهبود یابند.

وی اظهارکرد: مدیران مدارس با ایجاد محیطی شاداب و با نشاط، همکاری مؤثر معلمان و اولیا دانش‌آموزان می‌توانند بستر مناسبی برای یادگیری بهتر و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت برگزاری منظم جلسات شورای مدرسه، شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان تأکید کرد و افزود: این جلسات می‌توانند به آسیب‌شناسی وضعیت آموزشی و تربیتی در مدارس کمک کرده و به بهبود کیفیت آموزش منجر شوند.

رضایی با اشاره به لزوم ارتباط مستمر و دوطرفه میان مدارس و خانواده‌ها، بیان کرد: همکاری بین خانواده و مدرسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با ایجاد فضایی متقابل و همدلانه، مشکلات آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان شناسایی و رفع شوند.

وی همچنین بر اهمیت آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی معلمان تأکید کرد و افزود: آموزش‌های مداوم برای معلمان نقش مؤثری در ارتقای کیفیت آموزشی دارد و باید همواره مورد توجه قرار گیرد. باید شرایط مناسبی برای مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی فراهم کنیم تا بتوانند از توانایی‌های خود در حداکثر ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نقش حیاتی مدیران مدارس به‌عنوان ارکان اصلی فرآیند آموزشی، گفت: مدیران مسئولیت سنگینی در ایجاد فضایی آرام، نظم‌دهی صحیح و رعایت برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری امتحانات به‌صورت منظم دارند.

به گزارش ایسنا، وی از مدیران مدارس خواست تا با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی مؤثر روند برگزاری امتحانات را به بهترین شکل ممکن هدایت کنند تا در نهایت نتایج شایسته و متناسب با تلاش‌های انجام‌شده به دست آید و این فرآیند به ارتقای جایگاه مدارس و بهبود عملکرد آموزشی و تربیتی منجر شود.

انتهای پیام