شناسهٔ خبر: 7222643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عربستان برای گروه القاعده در یمن پول و اسلحه ارسال کرد

تهران - ایرنا - پایگاه خبری الموتمرنت یمن روز یکشنبه نوشت: هواپیماهای کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان برای شبکه تروریستی القاعده در منطقه جاعر در بخش صومعه در شمال استان البیضاء یمن، پول و اسلحه ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

این پایگاه خبری افزود: این هواپیماها اسلحه ها و تجهیزات مخابراتی پیشرفته از جمله سلاح های پیشرفته و مبالغ هنگفتی پول را با استفاده از چتر در مناطقی که القاعده حضور دارد، فرو ریختند.
بر اساس این گزارش، شبکه تروریستی القاعده که از دو هفته پیش بخش الصومعه را اشغال کرده، یک پادگان آموزشی در ارتفاعات این منطقه با فرماندهی نظامیان خارجی ( فرانسوی که اصلیت تونسی، لیبیایی، صومالی و عربستانی) دارند، تاسیس کرده و به سربازگیری و آموزش جوانان برای مقابله با ملت یمن پرداخته است.
القاعده یکی از معروف ترین تشکیلات تروریستی بین المللی است که ستاد آموزشی در کشورهای مختلفی از جمله عربستان سعودی دارد.
شکل دهی القاعده و استفاده از آنها توسط آمریکا و برخی کشورها مانند عربستان سعودی، در حوادث سوریه، باعث شد تا بار دیگر این گروهک فعال شود.
منابع خبری منطقه اعلام کردند که سازمان اطلاعاتی عربستان ماهها است که در صفوف گروه های مسلح وابسته به القاعده در شمال لبنان و در مرز با سوریه نفوذ و از آنها برای رسیدن به اهداف خود در یمن بهره برداری می کند.
مقامات سعودی و اماراتی در نشست های محرمانه ای با سرکردگان این شبکه، برنامه هایی را برای آموزش عناصر مسلح در خاک عربستان تدارک دیده اند.
واشنگتن پست که یک روزنامه آمریکایی است، تاکید کرد: ساکنان غیرنظامی عدن در یمن نیز تایید کرده اند که عناصر مرتبط با القاعده در نبرد و مقابله با جنبش انصارالله و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح شرکت دارند.
دراین ارتباط، فعالان رسانه ای ویدئوهایی را منتشر کرده اند که تردد عناصر القاعده در شهر عدن را با پرچم های سیاه نشان می دهد که اجساد نیروهای ارتش را مثله کرده یا در حال اعدام این نیروها هستند.
این روزنامه آمریکایی افزود: نیروهای ائتلاف تاکنون به هیچ یک از عناصر مسلح القاعده در جنگ علیه یمن حمله نکرده اند و این شبکه تروریستی موفق شده شهر حضرموت را در ماههای اخیر اشغال کند.
**خاورم**1653**1651

نظر شما