شناسهٔ خبر: 72201056 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل هما عنوان‌کرد:

«سرمایه‌گذاری در تولید» با فناوری‌های نوین، کلید «هما» در عصر دیجیتال است

تهران- ایرنا- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: «سرمایه‌گذاری در تولید» با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، کلید هما در عصر دیجیتال است که می‌تواند هوانوردی ایران را به قطب نوآوری در صنعت هوایی تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

حسین خانلری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۴ به «سرمایه‌گذاری در تولید» افزود: تولید سیستم های هوش مصنوعی به عنوان مکمل فناوری که با سرمایه گذاری در دانش داخلی قابل توسعه است، کشور را از وابستگی به تأمین کنندگان خارجی بی نیاز کرده و به نمونه موفق تولید بومی تبدیل می کند.

وی تاکید کرد: برای تحقق این شعار، ایجاد مراکز تحقیق و توسعه جدید ضروری است. این مراکز می توانند بر تولید دانش فنی، طراحی قطعات بومی، یا حتی توسعه شبیه‌سازهای آموزشی تمرکز کنند.

مدیرعامل هما معتقد است: سرمایه گذاری در این حوزه، هوانوردی ایران را به قطب نوآوری در صنعت هوایی تبدیل می کند و با تولید علم و فناوری، نه تنها مشکلات فعلی مثل کمبود قطعات را حل می شود، بلکه پایه ای برای رشد پایدار در آینده می‌سازد. هر گام در تولید داخلی، پروازی بلند به سوی استقلال اقتصادی است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تولید، دعوت به خودکفایی و تقویت توان داخلی است، خاطرنشان‌کرد: هما به عنوان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سال‌ها نماد غرور و هویت صنعت هوایی کشور بوده و با تمرکز بر شعار سال می تواند نقش مهمی در زنجیره ارزش اقتصادی کشور بازی کند.

خانلری با بیان اینکه خودکفایی کلید دروازه‌های پیشرفت است، ادامه‌داد: با سرمایه گذاری در تولید، این کلید را در دستان خود می گیریم و هما با تکیه بر توان متخصصان و نخبگان داخلی می‌تواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد.

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: سرمایه‌گذاری در تولید، یعنی ما صنعت پایدار و مستقل می سازیم که نه تنها نیازهای داخلی را برآورده می کند، بلکه در بازارهای بین‌المللی هم حرفی برای گفتن داشته باشد؛ این یک فرصتِ برای بازسازی برند هما و تبدیل شدن آن به یک بازیگر قدرتمند در منطقه است.

وی بیان‌داشت: خودکفایی در صنعت هوایی، نتیجه ایمان به توانایی‌های ملی و سرمایه‌گذاری هوشمندانه است. «سرمایه گذاری در تولید» نه تنها ساختن محصولات، بلکه ساختن آینده ای پایدار است.

«سرمایه‌گذاری در تولید» با فناوری‌های نوین، کلید «هما» در عصر دیجیتال است

خانلری اضافه‌کرد: «سرمایه گذاری در تولید» یک مفهوم چندوجهی است که فراتر از ساخت هواپیما و قطعات می‌تواند باشد. برای هما، این یعنی ما نه فقط باید به فکر تولید فیزیکی باشیم، بلکه باید روی تولید علم، آموزش نیروی انسانی متخصص و حتی خلق خدمات نوآورانه و مدل های کسب و کار نیز سرمایه گذاری کنیم.

وی گفت: هما به عنوان پرچمدار صنعت هوایی ایران، می تواند با این رویکرد هم خودش را تقویت کرده و هم به توسعه کل صنعت کمک کند. تولید دانش، آموزش نیروی انسانیِ متخصص؛ خلبان‌ها، مهندسان تعمیر و نگهداری و مدیران کارآمد که با استانداردهای جهانی با تکیه بر بیش از ۶ دهه تجربه هما در صنعت هوانوردی می‌تواند مزیت اقتصادی عظیمی پدید آورد و این مقبولیت، نه تنها در عرصه ملی، بلکه در عرصه منطقه‌ای نیز می تواند ارزشمند باشد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از راه های تحقق شعار سرمایه‌گذاری در تولید، تنوع بخشی به خدمات هواپیمایی هماست. تولید خدمات جدید می تواند تجربه مشتری را بهبود داده و درآمدهای جانبی هما را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: این نوع تولید، نیازی به زیرساخت‌های سنگین ندارد و با سرمایه‌گذاری در خلاقیت و نیازسنجی بازار، می تواند صنعت هوانوردی ایران را به صنعتی پویاتر بدل کند.