شناسهٔ خبر: 72188299 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

شارژ دوباره کالابرگ الکترونیکی ؛ تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر

شارژ مرحله دوم کالابرگ الکترونیک از ۱۳ فروردین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز، مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ برای سرپرستان خانوار آغاز شد و مشمولان می‌توانند از اعتبار اختصاص‌یافته—۵۰۰ هزار تومان برای دهک‌های ۱ تا ۳ و ۳۵۰ هزار تومان برای دهک‌های ۴ تا ۷—برای خرید دست‌کم سه قلم کالای اساسی از میان ۱۱ گروه شامل لبنیات، پروتئین، خواروبار و حبوبات استفاده کنند.

با آغاز سال جدید، مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی نیز وارد فاز اجرایی شده است. سید مرجان دبیری، سخنگوی ستاد کالابرگ الکترونیکی اعلام کرد که از ۱۳ فروردین ۱۴۰۴، اعتبار جدید برای سرپرستان خانوار در قالب کالابرگ الکترونیکی شارژ شده و افراد می‌توانند از آن برای خرید کالاهای ضروری استفاده کنند.

این مرحله نیز همانند مرحله نخست در سه گروه اجرا می‌شود:
مشمولان نهادهای حمایتی
دهک‌های ۱ تا ۳
دهک‌های ۴ تا ۷

میزان اعتبار تخصیص‌یافته به تفکیک دهک‌ها عبارت است از:
دهک‌های ۱ تا ۳: ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر
دهک‌های ۴ تا ۷: ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر

بر اساس اعلام ستاد، سبد کالابرگ شامل ۱۱ گروه کالایی از جمله لبنیات، گوشت، حبوبات، روغن، برنج و سایر اقلام خوراکی است. هر خانوار باید حداقل سه قلم کالا از این سبد را خریداری کند.

امکان خرید از ۲۳۰ هزار فروشگاه شامل فروشگاه‌های خرد، عمده و زنجیره‌ای
عدم محدودیت در برند کالا؛ مردم می‌توانند با هر نشان تجاری، اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

در ازای هر تراکنش، ۵ هزار تومان از کارت بانکی سرپرست خانوار کسر می‌شود و مهلت استفاده از این اعتبار، تا پایان خرداد ۱۴۰۴ تعیین شده است. دبیری تأکید کرد کسانی که در مرحله نخست نتوانسته‌اند از اعتبار خود استفاده کنند، می‌توانند در این بازه، خریدهای خود را انجام دهند.

سخنگوی ستاد کالابرگ هشدار داد تنها پیامک معتبر این طرح با عنوان v.refah ارسال می‌شود و هیچ لینکی در آن وجود ندارد. از مردم خواسته شده که از باز کردن پیامک‌هایی با آدرس سایت خودداری کنند.

برای اطلاع از میزان اعتبار باقی‌مانده، کافی است کد دستوری زیر را شماره‌گیری کنید:
#۱۴۶۳۵۰۰

در مرحله نخست، حدود ۵۵ میلیون نفر از طرح بهره‌مند شدند. دبیری خاطرنشان کرد با توجه به ایام نوروز و ماه رمضان، بخشی از مردم خریدهای خود را به تعویق انداخته یا اقلام ماندگارتر مانند برنج و روغن را خریداری کرده‌اند.