به گزارش ایرنا، برهان صلواتی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این مرحله هم مانند مرحله قبل در سه گام انجام میگیرد که در گام اول مشمولان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، در گام دوم مشمولان دهکهای اول تا سوم یارانهبگیر ۴۰۰ هزار تومانی و در گام سوم مشمولان دهک های ۴ تا ۷ از آن بهرهمند می شوند.
وی افزود: در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول از سیزدهم فروردین ۱۴۰۴ میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی مانند مرحله قبل استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی آنان اجرا میشود و بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.
صلواتی ادامه داد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
وی با بیان اینکه مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) را خریداری کنند، اضافه کرد: محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست و اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.
صلواتی با اشاره به اینکه مشمولان میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند، افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از چهار هزار فروشگاه عمده، خرد و فروشگاه زنجیرهای استان اجرا میشود و علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز امکانپذیر است.
وی با بیان اینکه مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»، «مایکت» دریافت و نصب کنند، اظهار کرد: امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز فراهم شده است.
صلواتی گفت: مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.