شناسهٔ خبر: 72039642 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تابش در جلسه نوروزی با مدیران گروه هتل‌های هما؛

هتل‌های هما می‌توانند الگوی هتلداری سبز در کشور باشند

علیرضا تابش مدیرعامل هلدینگ هگتا در جلسه نوروزی با مدیران گروه هتل‌های هما، بر لزوم اجرای سیاست‌های توسعه پایدار در هتل‌های هما تأکید کرد و گفت: هتلداری سبز یکی از موضوعات مهم روز دنیاست و انتظار می‌رود گروه هتل‌های هما به‌عنوان یک برند پیشرو، در این زمینه اقدامات جدی را با همراهی متخصصان انجام دهد. تفکیک زباله، کاهش مصرف انرژی و استفاده از فناوری‌های دوستدار محیط‌زیست باید به بخشی از استانداردهای عملیاتی تمامی هتل‌های هما در کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی، علیرضا تابش، مدیرعامل هلدینگ هگتا ، در سومین روز از فروردین ۱۴۰۴، در جریان بازدیدهای نوروزی خود از شرکت‌های زیرمجموعه هگتا، با حضور در هتل هما تهران، ضمن بررسی روند خدمات‌رسانی نوروزی، با مدیران و کارکنان این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

پس از انجام بازدید، در نشست هماهنگی مدیران هتل هما که سعید یاورپور مدیر گروه هتل‌های هما، مهیار نجم‌آبادی مشاور و مدیر دفتر مدیرعامل هگتا، تعدادی از مدیران گروه هتل‌های هما و مدیران کل هتل‌های هما از سراسر کشور به‌صورت برخط و حضوری مشارکت داشتند، موضوعات کلیدی از جمله ارتقای استانداردهای هتلداری، توسعه هتل‌های سبز، بهبود وضعیت کارکنان و افزایش بهره‌وری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تابش در این نشست، بر لزوم اجرای سیاست‌های توسعه پایدار در هتل‌های هما تأکید کرد و گفت: هتلداری سبز یکی از موضوعات مهم روز دنیاست و انتظار می‌رود گروه هتل‌های هما به‌عنوان یک برند پیشرو، در این زمینه اقدامات جدی را با همراهی متخصصان انجام دهد. تفکیک زباله، کاهش مصرف انرژی و استفاده از فناوری‌های دوستدار محیط‌زیست باید به بخشی از استانداردهای عملیاتی تمامی هتل‌های هما در کشور تبدیل شود.

او بر ضرورت حذف روش‌های سنتی در فرآیندهای مدیریتی هتل‌ها اشاره کرد و افزود: در هتل‌های هما همچنان برخی فرآیندها به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌شود. باید هرچه سریع‌تر تمامی فرآیندهای عملیاتی از جمله اطلاع‌رسانی داخلی، هماهنگی‌های مدیریتی و ارائه خدمات به مهمانان از طریق سامانه‌های دیجیتال، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته انجام شود.

در ادامه این نشست، مدیران کل هتل‌های هما در مشهد، شیراز، بندرعباس و تهران گزارش‌هایی از ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز ارائه کردند. طبق این گزارش‌ها، میزان اشغال اتاق‌ها در برخی هتل‌های هما به ۱۰۰ درصد رسیده است و روند خدمات رسانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل هلدینگ هگتا، ضمن ابراز خرسندی از این آمار، بر اهمیت توسعه و تقویت برند هما تأکید کرد و گفت: هتل‌های هما یکی از ارزشمندترین برندهای صنعت گردشگری ایران است و لازم است با نگاه تحول گرا، ارائه خدمات باکیفیت، نوسازی زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، ارزش افزوده این برند بیش از پیش تقویت شود.

او همچنین تاکید کرد: گزارشی جامع از وضعیت تاسیسات مکانیکی و الکتریکی تمامی هتل‌های هما تهیه شود و در آن شرایط ایده‌آل برای ارتقای زیرساخت‌ها مشخص شود تا اقدامات لازم برای بهینه‌سازی این بخش‌ها انجام گیرد.

تابش در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری، از مدیران کل هتل‌های هما خواست تا بسته‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های توسعه‌ای خود را در تعامل با مدیرعامل گروه تهیه کنند و اظهار کرد: گروه هتل‌های هما باید در تداوم اقدامات قبلی، برنامه‌های شفاف ، دقیق و مشخصی برای توسعه و نوسازی هتل‌ها داشته باشد. ضروری است که مدیران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های خود را به‌صورت دقیق مشخص کنند تا امکان جذب سرمایه‌گذاران و بهبود زیرساخت‌های هتلداری فراهم شود.

مدیرعامل هلدینگ هگتا همچنین بر اهمیت آموزش مستمر کارکنان تأکید کرد و گفت: در برخی بخش‌های هتل‌های هما، نمونه‌های موفقی از خدمات باکیفیت وجود دارد که باید به بقیه هتل‌های گروه تعمیم داده شود. در حوزه غذا و نوشیدنی، خانه‌داری و تاسیسات، آموزش‌های تخصصی می‌تواند تأثیر چشمگیری بر افزایش رضایتمندی مشتریان داشته باشد.

او با اشاره به پیشینه درخشان و قدمت نزدیک به نیم‌قرن گروه هتل‌های هما در صنعت هتلداری ایران، بر لزوم توسعه و ارتقای این مجموعه تأکید و اعلام کرد: هتل‌های هما با دارا بودن موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی و امکانات زیرساختی قابل‌توجه، فضای مستعدی برای تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت دارند. ازاین‌رو، در راستای تحقق برنامه هفتم پیشرفت، در حال برنامه‌ریزی برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری هدفمند در این مجموعه هستیم و مسیر حرکت ما به‌سوی جذب سرمایه‌گذاری مشارکتی خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ هگتا با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در هتل‌های هما می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت هتلداری کشور ایجاد کند، افزود: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، این مجموعه می‌تواند علاوه بر ارتقای استانداردهای خدماتی، سهم بیشتری از بازار گردشگری داخلی و بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.

تابش در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با تأکید بر نقش مهم کارکنان در کیفیت خدمات‌رسانی، به دغدغه‌های پرسنل در خصوص وضعیت معیشتی، مزایا و تبدیل وضعیت شغلی اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی، بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمانی است و رضایت و انگیزه کارکنان، تأثیر مستقیمی بر کیفیت خدمات ارائه‌شده در هتل‌ها دارد. به همین دلیل، رسیدگی به مطالبات پرسنل، پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا و فراهم‌سازی شرایط کاری مطلوب، از جمله اولویت‌های ما در مدیریت گروه هتل‌های هما خواهد بود تا همکاران در گروه هتل‌های هما بتوانند یا انگیزه و تعلق سازمانی به فعالیت خود ادامه دهند.

او با اشاره به درخواست‌های کارکنان درباره احیای مزایای شغلی از جمله پرداخت کارانه‌ها، از اجرای این موضوع خبر داد و افزود: پس از بررسی‌های انجام‌شده و تصویب هیئت‌مدیره هگتا، پرداخت کارانه کارکنان مجدداً برقرار شده است و در سال جدید نیز برای بهبود وضعیت معیشتی و انگیزشی کارکنان، برنامه‌های جدیدی متناسب با ارزیابی عملکرد واحدها اجرا خواهد شد.

تابش همچنین در جریان این نشست بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف پروژه آشپزخانه هتل هما تهران تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری مناقصه مربوطه، این پروژه با یک برنامه‌ریزی منطقی و حساب‌شده با دقت و کیفیت، به مرحله بهره‌برداری برسد و اقدامات لازم برای تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه در سال ۱۴۰۴ انجام شود تا ضمن بهبود کیفیت خدمات پذیرایی، بهره‌وری و استانداردهای هتل نیز ارتقا یابد.

مدیرعامل هلدینگ هگتا، در جمع‌بندی این نشست، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارکنان هتل‌های هما، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید، شاهد تحولات مثبت و گام‌های مؤثر در مسیر رشد و تعالی گروه هتل‌های هما باشیم.

همچنین در جریان این بازدید، مدیرعامل هلدینگ هگتا، از بخش‌های مختلف از جمله رستوران، آشپزخانه، لاندری، خانه‌داری، تاسیسات و شیرینی‌پزی دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌ها، چالش‌های عملیاتی و دغدغه‌های کارکنان قرار گرفت. او ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با کارکنان، درباره شرایط کاری، میزان دریافتی و مشکلات معیشتی آنان اطلاعاتی کسب کرد و دستوراتی برای رسیدگی به این مسائل در چارچوب قوانین و مقررات صادر کرد.

گفتنی است هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور است و متشکل از شرکت‌های گروه هتل‌های هما، شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، شرکت گردشگری آبادگران ایران، شرکت دهکده ساحلی انزلی و شرکت بین‌المللی خدمات مسافرتی و جهانگردی تأمین است.

اخبار مرتبط

انتهای پیام