به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مشهد گفت: فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر مشهد ویژه نوروز ۱۴۰۴ و ماه مبارک رمضان و طرح تشدید نظارت از مراکز اقامتی و گردشگری، از نیمه اسفند آغاز شد و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر انجام میشود.
سیدحسین امیر کلالی افزود: در حوزه بازدیدهای نظارتی از هتلها، مراکز اقامتی و گردشگری مشهد از ۲۵ اسفند تا دوم فروردین ماه، درمجموع ۷۹۳ بازدید توسط بازرسان منتخب از تشکلهای گردشگری و میراث فرهنگی صورت گرفته است.
او تصریح کرد: در بررسیهای انجام شده ۲۴ شکایت به پایگاههای نظارتی و کانالهای ارتباطی ستاد خدمات سفر مشهد ارسال و در مجموع مبلغ ۵۳۰ میلیون ریال وجه اضافی دریافتی از مسافران و زائران به حساب آنها برگشت داده شد و با واحدهای متخلف برخورد قانونی و تعزیراتی صورت پذیرفت.
امیرکلالی بیان کرد: با سازماندهی خوبی که در مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی بهعنوان کانون حضور زائران انجام شده، چهار پایگاه ثابت رسیدگی به شکایتها در پیرامون حرم مطهر بهصورت شبانه روزی کار اعزام بازرسان و دریافت و رسیدگی به شکایات را پیگیری میکنند.
رئیس اداره میراثفرهنگی مشهد گفت: سامانه پنج رقمی تلفنی ۰۵۱۳۷۰۴۵ ویژه مشهد در کنار سامانه ملی ۰۹۶۲۹ بهصورت شبانهروزی پاسخگوی نیازهای زائران در حوزههای مختلف از جمله اسکان، بهداشت، حمل و نقل و شکایتهای واصله است و بهصورت متمرکز با حضور دستگاههای خدمترسان در خدمت زائران خواهند بود.
به گفته او، براساس مصوبات ستاد خدمات سفر مشهد، با تشدید نظارت از مراکز عرضه خدمات به زائرین در قالب سازماندهی ۴۵۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی، شاهد انسجام و سازماندهی بین دستگاهها بودهایم و برای اولین بار با تمرکز بازرسیها و ارتباط خوب بین دستگاهی، تخلفات کاهش و نظارتها و وحدت رویه در نظارت و بازرسی افزایش داشته است.