شناسهٔ خبر: 71978512 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

حدود دو سوم از زمان صرف شده توسط گیمر‌ها به بازی‌هایی با حداقل عمر ۶ سال اختصاص یافته است

صاحب‌خبر -

در حاشیه اجلاس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی، مرکز تحقیقاتی و آماری Newzoo، آمار تأمل‌برانگیزی از سلایق و تجربیات گیمرها در سال ۲۰۲۴ را به اشتراک گذاشت.

گزارش‌های این مرکز، نشان می‌دهد که اکثر بازیکنان در سال گذشته میلادی، بخش زیادی از زمان خود را صرف تجربه بازی‌های قدیمی‌تر کرده‌اند. بر اساس این گزارش، سال گذشته ۶۷٪ از کل ساعت‌های صرف شده در بازی‌های پلتفرم رایانه‌های شخصی، مربوط به بازی‌هایی بود که عمر آن‌ها شش سال یا بیشتر است؛ از جمله نمونه‌های محبوب می‌توان به Counter Strike 2 و GO (۷.۱٪)، League of Legends (۶.۴٪)، Roblox (۶.۲٪)، DOTA 2 (۵.۸٪) و Fortnite (۵.۴٪) اشاره کرد.

به همین شکل، ۲۵ درصد دیگر از زمان صرف شده توسط پیسی گیمرها، صرف انجام بازی‌هایی شده که از زمان انتشار آنها، ۲ الی ۵ سال می‌گذرد. در نهایت، تنها ۸ درصد از زمان باقی مانده صرف بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۴ شده است.

حدود دو سوم از زمان صرف شده توسط گیمر‌ها به بازی‌هایی با حداقل عمر ۶ سال اختصاص یافته است - گیمفا طبق این گزارش، سه بازی Call of Duty: Black Ops 6، NBA 2K و FC 25، جمعا نیمی از زمان صرف شده توسط گیمر‌ها برای بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داده‌اند.

این آمار در کنسول‌ها نیز با وجود برخی تفاوت‌ها، همچنان پیام یکسانی را از سوی بازیکنان به توسعه‌دهندگان مخابره می‌کند. طبق این آمار، ترتیب ۴۹ و ۴۵ درصد از زمان صرف شده توسط بازیکنان پلی استیشن و ایکس باکس، صرف بازی‌هایی با حداقل عمر شش ساله شده است. بازیکنان هر دو پلتفرم ذکر شده، تنها ۱۵ درصد از زمان خود را صرف عناوین منتشر شده در سال ۲۰۲۴ کرده‌اند.

همچنین به گفته Newzoo، در حالی که ساعات بیشتری توسط گیمرها امسال صرف انجام بازی‌های ویدیویی شده است، عمده این توجه معطوف بازی‌های AAA بوده و رقابت بی‌رحمانه‌ای را برای جلب توجه گیمرها شکل داده است. به حدی که این رقابت، به «یا موفقیت یا شکست کامل» تبدیل شده است.

در ادامه، ادعا شده است که به طور میانگین، هر کاربر استیم، ۱۰ بازی مختلف را در سال ۲۰۲۴ تجربه کرده است. این میانگین، برای کاربران پلی استیشن و ایکس باکس، به ترتیب ۱۰ و ۹ بازی بوده است.

در نهایت، این گزارش اعلام می‌کند که مجموع مبلغ هزینه شده برای بازی‌هایی با قیمت کامل، ۱۹.۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ درصد کمتر از سال ۲۰۲۳ تخمین زده می‌شود. به گفته Newzoo، دلیل یکی از دلایل این افت فروش، ناتوانی عناوین منتشر شده در سال ۲۰۲۴ در رقابت با بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۳ به شمار می‌رود.