مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز ۱۴۰۴، به صورت برخط و با هدف کاهش تاخیر پروازها و ساماندهی پروازهای تاخیری و ابطالی با حضور برخط نمایندگان شرکتهای هواپیمایی، فرودگاههای کشور و سایر ذینفعان که بهنحوی در انجام پروازها نقش دارند بصورت رسمی آغاز به کرد.
در مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی تمامی پروازها و فرودگاهها رصد و پایش میشود و در صورت بروز تاخیر در پروازها با تعامل با تمامی ذینفعان تصمیمات مقتضی در کوتاهترین زمان ممکن اتخاذ میشود.
یکی از اولویتهای مرکز مذکور رعایت دستور العمل حقوق مسافر است تا هموطنان بتوانند سفرهای ایمن و راحت را تجربه کنند. همچنین مانیتورینگ تمامی فرودگاهها بهویژه فرودگاههای پرتردد، همپوشانی مشکلات شرکتها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار میرود.
گفتنی است؛ نمایندگان تام الاختیار شرکتها در مرکز کنترل پروازها با هدف همپوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت بروز نقص فنی در هواپیمای یک شرکت، خدمات پشتیبان بصورت در اختیار قرار دادن هواپیما یا صندلیهای پروازهای خود به یکدیگر ارائه میکنند تا پروازها با میانگین تاخیر کمتری انجام شود.
انتهای پیام/