به گزارش ایرنا، در حادثه نخست، در تاریخ نهم اسفند ماه ۱۴۰۳ در محور زرند به سیریز استان کرمان، این خودرو دچار واژگونی شد. بر اساس گزارشهای موجود، علت اصلی حادثه «بیاحتیاطی از جانب راننده سواری به دلیل عدم توجه به جلو» بوده است. خوشبختانه در این حادثه راننده آسیب جدی ندید و ایربگ جانبی سمت راننده بهدرستی عمل کرده و باز شد که از بروز حادثه ناگوارتر جلوگیری کرد. بررسیها نشان داد که دستکاری و غیرفعال کردن کیلومتر شمار خودرو، منجر به غیرفعال شدن سیستم کنترل پایداری(ESC) شده بود که در وقوع حادثه تأثیرگذار بوده است.
در حادثه دوم، گزارشی از تصادف خودروی ریرا با یک عابر پیاده منتشر شد که در آن، خودرو با وجود ضربه شدید به عابر، از وی محاظت کرده است. در این حادثه با وجود سرعت بالای ریرا و ورود ضربه شدید، عابر جان سالم به در برده است.
این موضوع نشاندهنده استاندارد ایمنی بالای این خودرو در برابر ضربات خارجی است.
مجموع این حوادث نشان میدهد که خودروی ریرا از سطح ایمنی بالایی برخوردار است که میتواند در کاهش تلفات جانی و مالی در حوادث رانندگی مؤثر باشد. عملکرد صحیح ایربگها و ساختار مدرن بدنه، نقش مهمی در حفظ جان سرنشینان و عابران پیاده ایفا میکنند.
با این وجود، رعایت نکات ایمنی و پرهیز از هرگونه دستکاری در سیستمهای حیاتی خودرو برای حفظ ایمنی سرنشینان و عابران ضروری است.
خودروی «ریرا» بهعنوان نخستین کراساوور تولید داخل توسط شرکت ایرانخودرو معرفی شده است. این خودرو با هدف ارتقای ایمنی و بهرهوری از فناوریهای نوین طراحی و تولید شده است.