شناسهٔ خبر: 719280 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

22 درصد تاسیسات شبکه توزیع برق استان مرکزی عمر بالای 20 سال دارند

اراک-ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: 22 درصد از تاسیسات شبکه توزیع برق این استان عمری بالای 20 سال دارند که نیازمند بهسازی و تجهیز است.

صاحب‌خبر -

ˈفرهاد شبیهیˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طول خطوط شبکه توزیع برق استان 18 هزار کیلومتر است که بیش از چهار هزارکیلومتر آن فرسوده است و بخش قابل توجهی از انرژی شبکه به هدر می رود.

وی بیان کرد: راهبرد پایداری شبکه توزیع از اولویتهای اساسی توانیر است که از طریق ایجاد سرمایه گذاری های جدید با بهره گیری از توان بخش خصوصی دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: به منظور بهینه سازی تاسیسات شبکه توزیع برق استان اعتبار یکهزار میلیارد ریال از محل تبصره 11 قانون بودجه پیش بینی شده است.

شبیهی ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده مصرف انرژی برق در استان مرکزی نیاز است هر 10 سال یکبار ظرفیتها و زیر ساختهای شبکه توزیع برق استان به روز شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی ادامه داد: 66 درصد کل برق مصرفی استان در بخشهای کشاورزی و صنعتی به مصرف می رسد.

شبیهی اظهار کرد: ضریب نفوذ انرژی الکتریکی در روستاهای استان مرکزی 99 و هشت دهم درصد و در شهرها یکصد درصد است.

او گفت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه در انرژی به ویژه صنعت برق از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است که با تعریف زیر ساختهای لازم در توانیر با جدیت هدفگذاری شده است.

شبیهی بیان کرد: فعالیتهای فرهنگی مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از ظرفیتهای رسانه عاملی است که توزیع برق استان مرکزی به منظور دستیابی به اهداف بلند مدت خود مد نظر دارد.

او اضافه کرد: 50 هزار دانش آموز استان مرکزی پارسال در قالب طرح ˈبهسامانˈ تحت آموزشهای بهینه سازی مصرف برق قرار گرفتند.

شبیهی گفت :کاهش میزان مصرف انرژی الکتریکی در ساعت اوج مصرف در حوزه کشاورزی و صنعت استان امسال با انعقاد تفاهم نامه دنبال شد که تاکنون در این خصوص با 300 کشاورز و 150 صنعت پر مصرف مشارکت شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی افزود: برای نخستین بار در استان در سال جاری به صورت آنلاین با نصب 102 مودم دیجیتال میزان مصرف مشترکان استان مرکزی رصد می شود.

شبیهی گفت: هر سال به طور متوسط 30 هزار مشترک جدید در بخشهای مختلف به مصرف کنندگان برق استان مرکزی افزوده می شود.

شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی حدود 620 هزار مشترک در بخشهای خانگی، تجاری ، صنعتی و کشاورزی دارد.ک/3

7112/560/

نظر شما