به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری روز پنجشنبه افزود: مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد آغاز شد.
وی بیان کرد: در مرحله دوم اعتبار ذکر شده به حساب خانوارهایی با دهک درآمدی اول تا سوم و در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول درآمدی چهارم تا هفتم میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر ستاد کالابرگ الکترونیک استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مشمولان این طرح در استان هرمزگان حدود ۳۹۴ هزار خانوار و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.
معین وزیری ادامه داد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
وی اضافه کرد: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت از چهار هزار و ۴۵۵ پذیرنده (فروشگاه) سطح استان انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست، اعتبار فوق تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرستاد کالابرگ الکترونیک استان هرمزگان اظهار کرد: مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»، «مایکت» دریافت و نصب کنند، همچنین میتوانند برای استعلام مانده اعتبار خود از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* استفاده نمایند.
وی گفت: همچنین مشمولان می توانند جهت اطلاع از دهک درآمدی خانوار به سامانه hemayat.mcls.gov.irhttps://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه و با استفاده از مشخصات سرپرست خانوار دهک خود را مشاهده نمایند.
این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود.