به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی نباتینژاد امروز _پنجشنبه بیستوسوم اسفند_ در پنجاهوهفتمین ویژه برنامه به احترام مردم اصفهان با محوریت «آغاز طرح شهربان» و رونمایی از ۲۰ پروژه جدید با هدف ارتقای سامانه پاسخگویی ۱۳۷ (به توان ۲۰) و بهمناسبت ۲۰ سالگی اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان اظهار کرد: ایده طرح شهربان الهام گرفته از کل فضا و گفتمانی بود که در این دوره مدیریت شهری تحت عنوان «اصفهان من، شهر زندگی» شکل گرفت.
وی با بیان اینکه هر کس تعریفی از عبارت «اصفهان من، شهر زندگی» دارد، افزود: یکی از تعاریف این است که شهر زندگی، شهری است که مشارکتمبناتر جلو میرود که این مشارکت در نردبانی تعریف میشود؛ کف داستان شهروند و قبل از آن شهرنشین است کسی که در شهر زندگی میکند، اما تعلقی به شهر ندارد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان کسانی هستند که از شهرداری انتظار دارند در ارائه خدمات سرعت، کیفیت و قیمت پایین داشته باشد و هرروز با سایر شهرهای کشور مقایسه میکنند، گفت: پله مشارکت بعدی «شهربان» است، یعنی کسانی که نسبت به مشکلات بیتفاوت نیستند و مشکلات را آگاهانه و از مسیر خود و مجاری مربوط پیگیری میکنند، چرا که دغدغه حل مشکل را دارد.
نباتینژاد اظهار کرد: پله بعدی «شهراندیش» است، کسی که علاوه بر رفع مشکل، مشورت و پیشنهاد میدهد، قدم بعدی «شهریار» است کسی که حتی اگر مشکل را دید مشورت هم داد و انجام شد، خودش از وقت و هزینه خود میگذرد و آن کار را انجام میدهد.
وی با بیان اینکه تمام این مسیرها در شهرداری شهری پیش میرود که شهروندان مشارکتجو دارد، تصریح کرد: بهعنوان نهاد ناظر شهادت میدهم که علی قاسمزاده، شهردار اصفهان جزو شنواترین شهرداران تاریخ اصفهان بوده و سعی کرده است شهرداری را به یک شهرداری هوشمند ارتقا دهد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح شهربان بر اساس طرح هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر استفاده از ظرفیت شهروندان مشارکتجو در انعکاس چالشها و مشکلات شهری شکل گرفت، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح قرار است شناسایی، جذب، آموزش، سطحبندی، تعامل و تشویق شهروندان مشارکتجو مدنظر قرار گیرد، بنابراین اقدامات لازم برای آغاز این فرایند از امروز کلید خورد و منتج به جشن سپاس از آنها در خرداد ۱۴۰۴ میشود.
نباتینژاد با اشاره به اینکه امتیاز شهربان با توجه به نوع بازخورد هر پیام محاسبه میشود، ادامه داد: تنها پیامهایی امتیاز کامل را میگیرد که شهروندان چهار اصل آگاهی، پیگیری، مشارکت و صرف زمان را رعایت کنند.