شناسهٔ خبر: 71854926 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

غول‌های جاده: ۵ خودروی کلاسیک با طولانی‌ترین ابعاد

در بازار کنونی، کمبودی از وسایل نقلیه بزرگ برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد و بسیاری از تولیدکنندگان اصلی در حال تولید کامیون‌ها و خودروهای شاسی‌بلند هستند که بیشتر شبیه تانک به نظر می‌رسند تا خودروهای خیابانی.

صاحب‌خبر -
برای بخشی از جامعه، اصطلاح "بزرگ‌تر بهتر است" کم و بیش به یک سبک زندگی (لایف استایل) تبدیل شده است. برای کسانی که این مفهوم را در تمام جنبه‌های زندگی خود پذیرفته‌اند، رانندگی با یک خودروی بزرگ یکی از بارزترین جلوه‌های این دیدگاه است.

البته، در بازار کنونی، کمبودی از وسایل نقلیه بزرگ برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد و بسیاری از تولیدکنندگان اصلی در حال تولید کامیون‌ها و خودروهای شاسی‌بلند هستند که بیشتر شبیه تانک به نظر می‌رسند تا خودروهای خیابانی.

به گزارش ایتنا و به نقل از slashgear، خودروهایی که در دوره‌هایی تولید شده‌اند که معمولاً تحت عنوان "کلاسیک" قرار می‌گیرند، تمایل دارند بزرگتر از خودروهایی باشند که امروزه در جاده‌ها تردد می‌کنند.

در برخی موارد، "بزرگتر" نیز یک دست کم گرفتن واقعی است، زیرا برخی از خودروهای کلاسیک وجود دارند که نسبت انتهای جلویی به سپر عقب آنها بیشتر شبیه کشتی‌های دریایی است تا یک اتومبیل عاشق آسفالت. در اینجا نگاهی به تعدادی از طولانی‌ترین خودروهایی که تا به حال وارد خیابان‌ها شده‌اند می‌اندازیم:

 
 

اولدزموبیل ۹۸ - ۵.۷۹ متر (Oldsmobile 98 - 19 ft)

 
اگر با تاریخچه خودرو آشنا باشید، احتمالاً به خوبی می‌دانید که دهه ۱۹۷۰ دهه‌ای بود که خودروها — به ویژه خودروهای تولید شده توسط شرکت‌های بزرگ آمریکایی — به غول‌هایی تبدیل شدند که تمام فضای جلوی در خانه‌ها را اشغال می‌کردند. به همین ترتیب، بیشتر خودروهای ذکر شده در اینجا در واقع قایق‌های ساخت آمریکا هستند که در دهه ۷۰ وارد خیابان‌ها شدند. اولدزموبیل ۹۸ در سال ۱۹۷۲، ۵.۷۹ متر از نوک تا انتها طول داشت.

 
 

بوگاتی تیپ ۴۱ رویال - ۵.۹۲ متر (Bugatti Type 41 Royale - 19.42 ft.)

 
در حالی که خودروهای آمریکایی از دهه ۱۹۷۰ قرار است بر هر فهرستی از طولانی‌ترین خودروهای تولید شده غلبه کنند، به نظر می‌رسد چند استثناء برای این قاعده وجود دارد. و ممکن است تعجب کنید که یکی از این استثناها از برند مشهور خودروهای لوکس و پرفورمنس، بوگاتی، می‌آید. خودروی مورد نظر، بوگاتی تیپ ۴۱ "رویال" است که هنگام عرضه اولیه در سال ۱۹۲۶، نه تنها در میان لوکس‌ترین خودروهایی بود که تا به حال وارد جاده‌ها شده‌اند، بلکه عمدتاً برای اشراف و مقامات آن زمان به بازار عرضه می‌شد.

 
 

کرایسلر ایمپریال لبارون - ۵.۹۷ متر (Chrysler Imperial LeBaron - 19 ft. 7 in.)

 
حالا برگردیم به یکی دیگر از خودروهای عظیم الجثه آمریکایی از دهه ۱۹۷۰. این یکی از کرایسلر می‌آید که در سال ۱۹۷۳، خودرویی مصرفی را عرضه کرد که ۵.۹۷ متر از جلو تا عقب طول داشت. در حالی که چند اینچ از بوگاتی بهتر است، با اطمینان می‌توان گفت که ایمپریال لبارون به هیچ وجه ماشینی با ذهنیت لوکس نبود و کرایسلر احتمالاً آن را بیشتر به عنوان یک راننده روزمره برای یک آمریکایی متوسط تصور می‌کرد.

 
 

رولزرویس فانتوم VI - ۶.۰۴ متر (Rolls-Royce Phantom VI - 19 ft. 10 in.)

 
در مورد طراحی متمایز جلوی خودرو، خودروی بعدی در لیست مجهز به یک جلوپنجره کاملاً نمادین است. این خودرو رولزرویس فانتوم VI است که دارای جلوپنجره الهام گرفته از پانتئون است که امضای این برند لوکس است. مانند بوگاتی، نام رولزرویس به تنهایی نشان دهنده سطحی از لوکس بودن است که عمدتاً برای روسای دولت، مقامات، افراد ثروتمند و نمادهای پاپ مانند التون جان، که در واقع یک فانتوم VI در مجموعه اتومبیل‌های شخصی خود دارد، محفوظ است.

 
 

کادیلاک فلیتوود ۷۵ - ۶.۴۰ متر (Cadillac Fleetwood 75 - 21 ft.)

 
برند لوکس آمریکایی کادیلاک در اواسط دهه ۱۹۷۰، برای اینکه از رولزرویس فانتوم VI تقریبا ۶ متری عقب نماند، فلیتوود ۷۵ را به جمعیت "بزرگتر بهتر است" تحویل داد. بین سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۶، این خودرو در واقع از مرز ۶ متر فراتر رفت تا به یکی از طولانی‌ترین خودروهای سواری تولیدی تبدیل شود که تا به حال جاده‌ها را آراسته‌اند. در مجموع، مدل‌های ۷۴-۷۶ با طول تقریباً مضحک ۶.۴۰ متر وارد بازار شدند.