به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر؛ سعید متانی گفت: در راستای بهبود فرآیندهای اجرایی و ارتقای سطح خدمات به اعضای داوطلب، معاونت برنامهریزی، توانمندسازی و مهارتافزایی سازمان امداد و نجات با همکاری معاونت منابع انسانی و پشتیبانی، اقدام به طراحی و راهاندازی سامانه احکام صدور مدارک و احکام نجاتگری کرده است.
وی ادامه داد: این سامانه در پی برگزاری کمیتههای استانی از سیزدهمین مرحله اعطا و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران و همچنین شروع طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۱۴۰۴ و به منظور تسهیل در فرآیندهای اداری و عملیاتی اعضا، طراحی و فعال شده است.
معاون برنامهریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در طرح توسعه این سامانه، ثبت و رصد تمامی فعالیتهای عملیاتی، آموزشی و سوابق درجه اعضا پیشبینی شده و علاوه بر این، زیرساختهای ارتباطی این سامانه با سامانههای امدادیار و پرداخت کمکهزینه ایاب و ذهاب اعضای داوطلب نیز فراهم شده است.
متانی افزود: از این پس، صدور احکام درجات و گواهیهای آموزشی و توانافزایی تنها از طریق این سامانه انجام خواهد شد و مبنای فعالیت اعضا در تمامی مراحل خواهد بود چراکه این اقدام در جهت ارتقای کارآمدی، شفافیت و سرعت در فرآیندها و همچنین حمایت از فعالیتهای داوطلبانه امدادگران و نجاتگران انجام شده است.