به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، در دیدار فعالان حوزه سفرهای نوروزی و خدماترسانی به زائران رضوی، که با حضور بخشهای مختلف حملونقل و اصناف خدمترسان به زائران، در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: اصناف با ارائه خدمات مناسب و منصفانه، نقشی مهم در تکریم مهمانان حضرت رضا(ع) دارند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی افزود: اصناف با ارائه خدمات مناسب و منصفانه، نقشی مهم در تکریم مهمانان حضرت رضا(ع) دارندو رفتار نیکوی آنها، علاوه بر تکریم زائران، موجب جلب محبت و عنایت حضرت ثامنالحجج(ع) است.
وی گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا سفر به مشهد مقدس برای زائران، هم از نظر معنوی و هم از نظر رفاهی، پربار و خاطرهانگیز باشد. این تجربه نه تنها ارتباط معنوی زائران با امام رضا(ع) را تقویت میکند، بلکه به رشد اخلاق و معنویت در جامعه نیز کمک میرساند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به توجه حضرت رضا(ع) نسبت به زائرانشان افزود: زائرانی که به مشهد مقدس مشرف میشوند، مهمان امام رضا(ع) هستند. حضرت رضا(ع) هم امام رئوف و هم امام غیور هستند و هرگونه محبت و تکریم یا بیاحترامی و جفا به مهمانانشان را پاسخ میدهند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی افزود: افرادی که با خلوص نیت در مسیر خدمترسانی به زائران و فراهم کردن تجربه سفری آرام و آسوده برای آنها تلاش میکنند، در حقیقت نوعی عبادت انجام میدهند. این تلاشها نه تنها محبت به امام رضا(ع) را در دلهای زائران تقویت میکند، بلکه به گسترش معنویت و اخلاق در جامعه نیز کمک میکند.
در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان اصناف و فعالان بخش خصوصی دیدگاه ها ی خود در رابطه با خدمت رسانی هرچه شایسته تر به زائران بیان کردند.