به گزارش خبرنگار آنا، هادی دشتی معاون هماهنگی و برنامهریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه کارگروه توجیهی طرح حامی دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از بحثهای مهم طرح تحول و تعالی دانشگاه، نظام مکاتبات و پاسخگویی اداری است، اظهار کرد: مقدمات انجام این فرآیند از دو سال قبل در دانشگاه آزاد ایجاد شده و در استان بوشهر نیز به مرحله اجرایی رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه فرد حامی در این طرح، نماینده دانشجو در همه حوزههای فعالیتی دانشگاه بوده و همه بخشها موظف به پاسخگویی به حامی دانشجویان است، تأکید کرد: داشتن روحیه تعاملی و پیگیری از الزامات پیشرفت این طرح و پیشبرد اهداف آن خواهد بود که از ارکان دانشگاه انتظار میرود.
معاون هماهنگی و برنامهریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با برشمردن برخی مزایای طرح حامی دانشجو عنوان کرد: تکریم اربابرجوع، تسهیل امور ارتباطی میان دانشجو و دانشگاه، کاهش بروکراسیهای اداری، پاسخگویی دقیق و سریع، رضایتمندی بیشتر، کاهش هزینههای ایاب و ذهاب دانشجویان، قابل رصد و پیگیری بودن برخی از مزایای این طرح است.
تغییر ساختار اجرایی و فعالیتی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در دو سال اخیر
مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز با بیان اینکه ساختار اجرایی و فعالیتی باشگاه در دو سال اخیر دچار تغییراتی شده، گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این دانشگاه تا پیش از این مسئول فرآیندهای علمی دانشجویان نظیر المپیادها، انجمنها، دورههای توانمدسازی، مسابقات علمی و ... را شامل میشد؛ اما از دو سال قبل با بحث دستیاران آموزشی، وظایف جدید به باشگاه پژوهشگران محول شده است.
علیاصغر بهروزپور با اشاره به اینکه در طرح تحول اداری، طرح پیشخوان درخواست دانشجویی یا همان حامی دیگر وظیفه اداری بوده که به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان محول شده، اضافه کرد: دانشجویان بهواسطه این طرح میتوانند در فضای ایمیل پایه، نامهنگاریهای خود را بهصورت مجازی انجام دهند و همه مراحل سیر ادای نامه را مشاهده کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در دو سال گذشته برای همه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان خود ایمیلهایی را در یک فضای مجازی ایجاد کند، توضیح داد: دانشجویان در این سامانه درخواست خود را به شخصی با عنوان حامی ارسال میکنند که وی مسئولیت پیگیری امور دانشجویان از بخشهای مختلف دانشگاه را خواهد داشت. در واقع حامی وکیل مدافع دانشجو از ابتدای تحصیل تا زمان فارغ تحصیلی است.
مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تأکید بر اینکه گام نخست دسترسی به این طرح، فعالسازی ایمیل از طریق کد ملی است، تشریح کرد: با مراجعه به https://mail.iau.ac.ir در سامانه از قسمت فراموشی رمز اقدام به فعالسازی ایمیل خود کنند، این امکان فراهم شده است. با اینکه از این ایمیل آکادمیک برای همه فعالیتها بهویژه فعالیتهای علمی و پژوهشی میتوان استفاده کرد که با توجه به برند دانشگاهی و معتبر بودن آن، معرف جایگاه کاربر خواهد بود.
بهروزپور ادامه داد: ایمیل دارای زنجیره بوده بدین معنی که ایمیل ارسالی دانشجو برای حامی زنجیره ایمیل مشخص بوده و امکان حذف هیچ ایمیلی وجود ندارد همچنین وضعیت درخواست برای دو طرف قابل مشاهده بوده و زنجیره، پرسش و پاسخ سلسلهوار تا حصول نتیجه نهایی است.
وی بیان کرد: پیشخوان، وظیفه راهنمایی و پیگیری درخواستها را بر عهده دارد و به دانشجویان کمک میکند تا درخواستهایشان در نظام اداری دانشگاه بهصورت قابل پیگیری و منظم ثبت شود. به این ترتیب، دانشجو نیازی ندارد شخصاً برای پیگیری درخواست خود به بخشهای مختلف مراجعه کند. این پیشخوان، در واقع نقطه اتصال دانشجو و دانشگاه خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این تغییرات طبق اقدامات رئیس دانشگاه در راستای تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی از مدل سنتی به مدل فناوری محور است، تبیین کرد: بعد از پیادهسازی این طرح ریتم و سیستم پاسخگویی دانشگاه تغییر خواهد کرد. از مزایای طرح حامی اهمیت سیستماتیک درخواستها، نظارت بر پاسخگویی اداری و امکان رصد، امکان تعریف سرویسهای ارزشافزوده بر روی درخواست دانشجویان، توزیع مناسب کارکنان اداری دانشگاه در واحدهای دانشگاهی هر استان و مهمترین هدف افزایش رضایتمندی دانشجویان است.
بهروزپور عنوان کرد: مطابق بخشتانه سازمان مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ۹ حامی، واحدهای دشتستان، دیلم و خورموج هر کدام ۲ حامی و بقیه واحدها و مراکز استان بوشهر یک حامی تعیین شده است.
انتهای پیام/