شناسهٔ خبر: 71800599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد پاسخگوی مردم خواهد بود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با حضور در سامانه «سامد» به صورت مستقیم و تلفنی به پرسش‌های مردم این استان و مسایل و مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه ۲۱ اسفند برای دومین بار طی ۲ ماه اخیر از ساعت ۸ تا ۹ صبح آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

براساس برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی، مدیران استانی و فرمانداران این استان به صورت مستمر با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

به گزارش ایرنا، دولت با راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی (سامد) گوشی به دست است تا با راهی مناسب و کم هزینه با مردم ارتباط مستقیم برقرار کند و گام‌های بزرگ‌تری در راستای رفع مشکلات آنها بردارد.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان سامد از سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و آذربایجان غربی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است، اکنون حدود پنج سال از فعالیت این سامانه می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری آذربایجان غربی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی سامد به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان استان هستند.

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد، بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور بویژه استان آذربایجان غربی داشته است.