شناسهٔ خبر: 71775867 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

کمبود ۷۰ هزار مشاور در مدارس/ دستاوردهای معاونت پرورشی در سال ۱۴۰۳

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای این معاونت در سال ۱۴۰۳ بالابردن اعتبار حوزه پرورشی بود که چیزی حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار مشاور در مدارس وجود دارند که طبق قانون باید این عدد به ۴۹ هزار مربی برسد. طبق آخرین آمار قانون احیای معاونت پرورشی، حدود ۷۰ هزار مربی کم داریم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قانون مهارت آموزی در هیئت دولت تصویب شده است گفت: براساس آن می‌توانیم برای هر دانش‌آموز یک مهارت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در کانون‌ها و مسابقات به دنبال شناخت استعدادها هستیم افزود: با شناسایی مهارت‌ها، دانش‌آموزان را به سمت استعدادهایشان هدایت می‌کنیم تا در نتیجه به کارآفرینی دست یابند.

معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هدایت تحصیلی نیز به دنبال این موضوع هستیم ادامه داد: هدف این است در جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموز وارد عرصه فعالیت شود و بتواند تدریس کند. به شدت دنبال این هستیم با آموزش مهارت‌های مورد نیاز، دانش‌آموز به کارآفرینی، مهارت افزایی و رقم زدن آینده درخشان دست یابد.

پورثانی با بیان اینکه ۱۳ هزار مشاور در مدارس وجود دارند گفت: طبق قانون نظام جامع مشاور باید این عدد به ۴۹ هزار برسد. طبق آخرین آمار قانون احیای معاونت پرورشی حدود ۷۰ هزار مربی کم داریم. در سازمان اداری و استخدامی این قول داده شده که در چهار سال، سالی ۱۱ هزار مجوز داده شود اما هنوز مجوزهای بعدی اخذ نشده اما معاونت به دنبال این است کمبود مربی پرورشی با آزمون با ماده یک دانشگاه فرهنگیان را رفع کنیم.

وی به دستاوردهای این معاونت در سال ۱۴۰۳ اشاره و اظهار کرد: بحث مدرسه محوری و بردن مهارت‌های پرورشی به دل مدارس، رشد اعتبار حوزه پرورشی به حدود ۳۰۰ درصد، جذب بیش از ۱۴ هزار نیروی پرورشی بعد از ۱۲ سال، مساله شناسی حوزه پرورشی و برنام ریزی براساس حل مسایل حوزه پرورشی و تشکیل حلقه‌های میانی در حوزه پرورشی برای اولین بار و... از جمله برنامه‌های انجام شده بود. امیدوارم در سال آینده باشگاه دانش‌آموزی و باشگاه مربیان تشکیل شود تا کار بزرگی در حوزه دانش‌آموز محوری کردن فعالیت‌های پرورشی انجام شود.

انتهای پیام