به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی در همایش ملی برند (رویداد ملی معرفی و تجلیل از نشان های تجاری برتر کشور) گفت: برند یک سرمایه جدی برای بنگاه های اقتصادی است و گاه یک برند معرف یک کشور است به طور مثال امروز بیشتر از کره ما برند سامسونگ را می شناسیم و شاید برخی از ما ندانیم برند سامسونگ برای کره است.
وی افزود: بنابراین برند با هویت ملی ما گره خورده و برند ایرانی کل هویت ایرانی را نمایندگی میکند.
مفتح تصریح کرد: سیاست دولتها همواره حمایت از برندهای ایرانی بوده و این امر در دولت چهاردهم هم برقرار است اما بخش اعظم کار نیز به میزان فعالیت خود بنگاه ها برمیگردد و رضایت مصرف کننده نهایی در تقویت برند تاثیرگذار است.
معاون وزیر صمت در ادامه نقدی به دولت وارد دانست و اظهار کرد: من به دولت این انتقاد را دارم که یکی از آفتهای برند قیمت گذاری است و دولت با این کار انگیزه رقابت را در تولیدکننده ها از بین میبرد بنابراین اگر ضرورتهای قیمتگذاری برطرف شود قیمت گذاری باید به عنوان موضوعی مخالف منافع مصرف کننده محسوب شود.