شناسهٔ خبر: 71730741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش تصادفات جاده‌ای تفاهم نامه همکاری امضا کردند

این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌های دو طرف و توسعه همکاری مشترک در زمینه فرهنگ سازی در چارچوب قوانین و مقررات کشور از طریق ایجاد کارزار ملی «نه به تصادفات» با شرایط زیر مورد موافقت قرار گرفت و منعقد گردید.

صاحب‌خبر -
تفاهم‌نامه همکاری پویش «نه به تصادف» با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و دکتر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به امضا رسید. این تفاهم‌نامه با هدف فرهنگ‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای و کاهش تلفات جاده‌ای در کشور منعقد شد.
 
به گزارش وبدا، تفاهم نامه همکاری درباره پویش نه به تصادف با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی و دکتر سیدعباس صالحی وزرای بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.
 
برپایه این گزارش متن کامل این تفاهم نامه به شرح زیر است:
 
«تفاهم نامه
 
در راستای دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تصادفات جاده‌ای از سوی همه نهادهای متولی امر , به منظور فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه در این زمینه و بهره برداری از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، الکترونیک و فضای مجازی برای مدیریت افکار عمومی، این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌های دو طرف و توسعه همکاری مشترک در زمینه فرهنگ سازی در چارچوب قوانین و مقررات کشور از طریق ایجاد کارزار ملی «نه به تصادفات» با شرایط زیر مورد موافقت قرار گرفت و منعقد گردید.
 
 ماده 1: هدف
 
 "پویش ملی نه به تصادف! ایمنی و سلامت سفر" با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای آغاز شده و تحقق اهداف آن مستلزم عزم ملی و تلاش همه جانبه برای اصلاح وضعیت فعلی است. بی‌تردید رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقش به سزایی در اصلاح فرهنگ رانندگی و ترویج آموزش‌های لازم در این زمینه خواهد داشت و ان‌شاالله با ایفای نقش خود در تنویر افکار عمومی، برای پیشگیری از بروز این خسارات راهگشا خواهند بود.
 
ماده 2: محورهای همکاری
 
1- همکاری در زمینه تولید و توزیع محتواهای مرتبط با موضوع "پویش ملی نه به تصادف! ایمنی و سلامت سفر" 
2- همکاری در زمینه به اشتراک گذاری محتوا شامل اطلاعات، دانش، داده و عقلانیت
3- همکاری در زمینه انتشار محتوا در بستر رسانه‌های چاپی، الکترونیکی و فضای مجازی
4- همکاری در زمینه تولید و انتشار محتواهای تبلیغی آموزشی با محوریت اصلاح فرهنگ رانندگی و ایمنی سفر
 
ماده 3: مدت تفاهم نامه
 
این تفاهم نامه به مدت 2ماه از ابتدای اسفند ماه 1403 تا 31 فروردین 1404 دارای اعتبار اجرایی بوده و تمدید آن با موافقت کتبی طرفین انجام خواهد شد.»