به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » ، 1 نیازهای عملکردی خودرو در محیط فلات ایران
L7 با موتور 1.6TGDI و گیربکس دوکلاچه تر Getrag 7DCT عرضه میشود که بهرهوری انتقال قدرت 98 درصد، کمترین اتلاف انرژی و تغییر دندهای فوقالعاده سریع در 0.2 ثانیه را ارائه میدهد. این پیشرانه پیشرفته به خوبی برای شرایط جغرافیایی خاص ایران که حدود 3/2 آن روی فلات ایران با ارتفاع متوسط بیش از یک هزار متر و پوششهای کوهستانی گسترده قرار دارد، طراحی شده است. چنین توپوگرافیای به طور طبیعی نیازهای بیشتری از خودرو میطلبد.
L7 توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتنمتر گشتاور را دارد. موتور توربوشارژ این خودرو تضمین میکند که این خودرو حتی در ارتفاعات بالا و شرایط کماکسیژن، قدرت ثابت و قوی خود را حفظ کند. در مقایسه با مدل Tucson موجود در بازار ایران که موتور 1.6T و گیربکس 7DCT با 177 اسب بخار قدرت و 265 نیوتنمتر گشتاور دارد، L7 به وضوح از نظر عملکرد پیشرو است.
برای ساکنان شهرهایی مانند تهران (ارتفاع: حدود 1200 متر، با سهبخش اقلیمی مختلف، زمستانهای سرد، تابستانهای گرم و مناطق کوهستانی در اطراف که نیازمند قدرت، ثبات و ایمنی بالاست) یا اصفهان (ارتفاع: حدود 1590 متر، واقع در مرکز فلات ایران با اقلیم خشک، که خودروهایی با قدرت و بهرهوری سوخت عالی برای سفرهای طولانی ضروری هستند)، L7 تجربهای منحصر به فرد از رانندگی را که کاملاً متناسب با این شرایط چالشبرانگیز است، ارائه میدهد.
چالشهای رانندگی ناشی از تفاوتهای اقلیمی در گستره شمال به جنوب ایران
L7 نه تنها باید با جغرافیای پیچیده ایران دست و پنجه نرم کند، بلکه باید از پس شرایط اقلیمی متنوعی که در سراسر ایران وجود دارد نیز برآید. گستره عظیم شمال به جنوب ایران که حدود 2000 کیلومتر امتداد دارد، موجب ایجاد تنوعهای اقلیمی بینظیری میشود. ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی، ارتفاعات و رشتهکوههای عظیم خود، از اقلیمهای معتدل گرفته تا خشک و از سرد تا گرم را تجربه میکند. تفاوتهای دمایی در ایران بسیار چشمگیر است؛ در جنوب کشور، مانند اهواز، دما در تابستانها ممکن است به بیش از 55 درجه سانتیگراد برسد، در حالی که در مناطق کوهستانی شمالی اطراف تهران، دما در زمستانها میتواند به -20 درجه سانتیگراد کاهش یابد. به عبارت دیگر، L7 باید در شرایطی که اختلاف دما بین مناطق مختلف کشور بیش از 70 درجه سانتیگراد است، عملکردی بینظیر و پایدار از خود نشان دهد.
تیم طراحی L7 از همان ابتدا به این عوامل توجه ویژهای داشته و بهطور خاص، محدوده تحمل دمایی پیشرانه را تقویت کرده است. علاوه بر این، سیستمهایی همچون سیستم ترمز، سیستم برق و سیستم تهویه مطبوع نیز بهطور متناسب تقویت شدهاند. همچنین، تیم تست L7 بیش از 30،000 کیلومتر آزمایش جادهای در سراسر ایران، از بیابانها تا مناطق کوهستانی و از تابستان تا زمستان، انجام داده است. نتایج این آزمایشها چشمگیر بوده و اطمینان میدهد که مصرفکنندگان ایرانی محصولی باکیفیت، قابلاعتماد و فوقالعاده دریافت خواهند کرد.
نتیجهگیری
پیشرانه L7 شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در تنها 8 ثانیه فراهم میکند، در حالی که زمان تعویض دنده آن تنها 0.2 ثانیه است. مصرف سوخت رسمی این خودرو 7.48 لیتر در هر 100 کیلومتر است. گیربکسی که در L7 استفاده شده، همان گیربکس پیشرفتهای است که در خودروهای مرسدس بنز و بیامو به کار میرود و در بین 10 گیربکس برتر جهان قرار دارد.
مناظری بینظیر و شگفتانگیز در کوههای سرسخت ایران پنهان است و تنها با خودرویی بیمرز و قدرتمند است که مصرفکنندگان ایرانی میتوانند به مقاصدی زیباتر و دستنیافتنیتر سفر کنند. بسیاری اعتقاد دارند که L7 استانداردی نوین در این بخش از بازار خودروی ایران خواهد بود. لوکانو هماکنون شبکه نمایندگیهای خود را در شهرهای بزرگ کشور راهاندازی کرده است. انتخاب نهایی شما این خودرو است؟ تنها پس از تجربه رانندگی با آن است که پاسخ این سؤال را خواهید یافت. پس عجله کنید و همین حالا برای رزرو تست درایو خود اقدام کنید!
دانلود با کیفیت