شناسهٔ خبر: 71694131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان:

روابط‌عمومی‌ها با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم موجب صرفه‌جویی انرژی شوند

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان گفت: کمیته‌ انرژی با تدوین سیاست‌های کارآمد و روابط‌عمومی‌ها با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم، می‌توانند نقش مهمی در تحقق صرفه‌جویی انرژی ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، احسان مشگلانی در نشست کمیته انرژی روابط‌عمومی با تشریح روش‌های پیشگیری از مصرف بی‌رویه حامل‌های انرژی اظهار کرد: انرژی یکی از مهم‌ترین منابعی است که توسعه و پیشرفت جوامع به آن وابسته است و با افزایش جمعیت و رشد صنایع، مصرف انرژی در کشور به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش مصرف نه‌تنها باعث کاهش منابع انرژی تجدیدناپذیر همچون نفت و گاز شده، بلکه تأثیرات منفی زیست‌محیطی همچون گرمایش جهانی و آلودگی هوا را نیز به همراه داشته است، بنابراین ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس تشکیل کمیته انرژی در روابط‌عمومی‌ها احساس و لزوم سیاست‌گذاری و مدیریت منابع انرژی ما را بر آن داشت که تا با تدوین استراتژی‌های کارآمد، مصرف انرژی را بهینه‌سازی کرده و از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این کمیته‌ها، ایجاد تمهیدات ویژه برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است؛ که می‌تواند شامل استفاده از فناوری‌های نوین، بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و فرهنگ‌سازی بین مردم باشد.

مشگلانی گفت: در این میان، نقش روابط‌عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن صرفه‌جویی انرژی بین مردم بسیار حیاتی است و روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان پل ارتباطی بین سازمان‌ها و مردم می‌توانند با استفاده از ابزارها و روش‌های مؤثر، آگاهی‌های لازم را در مورد اهمیت صرفه‌جویی انرژی به جامعه منتقل کنند.

وی اضافه کرد: این کار از طریق رسانه‌های جمعی، شبکه‌های اجتماعی، کمپین‌های تبلیغاتی و برنامه‌های آموزشی امکان‌پذیر است.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان تاکید کرد: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه، مردم را به تغییر رفتارهای مصرفی خود تشویق کنند.

وی اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری قدرتمند، می‌توانند در گسترش این فرهنگ نقش مهمی ایفا کنند و علاوه بر این، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با همکاری مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌هایی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار کنند.