به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روحالله شجاعیان شامگاه دوشنبه در یک نشست خبری به آخرین وضعیت بزرگراه قرهپیری اشاره و اظهار داشت: 500 میلیارد تومان تعهد برای شهرداری شیراز به اضافه ساخت تقاطع شهید محلاتی در تکمیل این پروژه پیشبینی شده است.
وی در رابطه با مترو شهر صدرا، گفت: اگر چه این مهم در سفر هیئت دولت به استان فارس تصویب شد، اما به دلیل نبود طرح مطالعاتی نمیتوانیم وارد فاز عملیاتی شویم.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا به اتصال صدرا به آزادراه اصفهان - شیراز با همکاری شرکت عمران صدرا هم اشاره و بیان کرد: کار ساخت این پروژه شروع شده و تا سه سال آینده شهر صدرا دروازه ورودی به شیراز خواهد شد.
شجاعیان همچنین تعارض مدیریت با شرکت عمران صدرا را یکی از چالشها ذکر و مصداق این مدعا را ورودی صدرا از سمت شهرک گلستان نام برد.
وی همچنین در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر ضعف مدیریت شهری در صدرا در موضوع المانها، گفت: در حوزه المان شهری عملکرد خوبی نداشتهایم و این ایراد به ما کاملا وارد است.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در رابطه با تخلفات انجام شده در این شهر بیان کرد: اگر چه این شهر در سالهای گذشته با تخلفاتی روبهرو بوده و امروز شورای ششم روی خط مبارزه با تخلفات حرکت میکند و البته کمبود نیرو برای چنین مسائلی به شدت احساس میشود.
به گفته شجاعیان، 472 نیرو طبق مقررات و ضوابط به شهرداری صدرا اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: با استفاده از پایش تصاویر پهپادی تخلفات ناشی از ساخت و ساز در شهر صدرا بررسی خواهد شد، همچنین در این راستا از مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس تقاضا کردهایم که موضوع کاربری باغهای حریم شهر صدرا را در دستور کار قرار دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با تاکید بر این نکته که معتقدیم صدرا باید مظهر یک شهر مستقل باشد، گفت: تمامی فراخوانهای شهرداری صدرا به صورت شفاف در معرض مشاهده قرار گرفته است.
شجاعیان در خصوص آرامستان صدرا که در بلاتکلیفی است خاطرنشان کرد: جانمایی ابتدایی این آرامستان با اعتراض دانشگاه شیراز متوقف شد. مجددا 10 هکتار زمین در غرب صدرا توسط شرکت عمران این شهر اختصاص یافته که البته در این مکان هم یک دوگانگی ایجاد شده که ممکن است در مسیر آزادراه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه احداث آرامستان در صدرا جزو برنامههای اولویتدار قرار نبوده است.
طرح جامع حمل و نقل شهر صدرا از سال آینده عملیاتی میشود
مرتضی زارع در این نشست، اظهار داشت: اخیرا کارگروهی مشترکی بین شورای شهر شیراز و شورای شهر صدرا شکل گرفته که مباحثی از جمله راههای مواصلاتی (قرهپیری) و حمل و نقل برای دسترسی آسانتر شهروندان به شیراز مطرح شده است.
وی با بیان اینکه راههای ارتباطی در صدرا به ویژه قرهپیری در حال تبدیل شدن به یک کابوس است، گفت: اگر چه بخش قابل توجهی از این جاده توسط شرکت عمران صدرا اجرایی شده، اما 3.5 کیلومتر از آن که مربوط به شیراز است متاسفانه شهرداری اجرای آن را به دلایل مالی با تاخیر مواجه کرده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر صدرا تصریح کرد: تاخیر در اجرای تکمیلی این پروژه جای تعجب دارد.
زارع ادامه داد: متاسفانه نگاه کلانی به این موضوع وجود ندارد و از اصحاب رسانه میخواهیم این موارد را به صورت شفاف به شهروندان انتقال دهند، چرا که ما اصرار داریم این وضعیت از بلاتکلیفی خارج شود.
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا صدرا زیر نظر شیراز قرار دارد، اگر هست پس سهم صدرا کجاست و اگر نیست چرا به آن فرمانداری نمیدهند؟ گفت: پایلوت نهضت ملی مسکن را به صدرا، شهری بدون زیرساخت دادند، اما نمیدانیم چرا به این شهر فرمانداری نمیدهند.
عضو شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص چرایی عدم اتصال صدرا به مترو، گفت: شهردار و اعضای شورای شهر شیراز معتقدند که ایستگاه گلستان یا همان هایپر ظرفیت این را ندارد که مترو شهر صدرا به آن متصل شود.
زارع خاطرنشان کرد: امروز صدرا 220 هزار نفر جمعیت دارد که در آیندهای نزدیک به 600 هزار نفر جمعیت خواهد رسید. 22 شهر جدید در کشور داریم که رشد جمعیتی در صدرا در رتبههای نخست قرار دارد.
وی عنوان کرد: شهرداری صدرا در سال 1400 تنها 14 اتوبوس داشت که تعدادی از آنها هم مشکلاتی داشت، اما امروز 38 اتوبوس به شهروندان خدمات میدهد که معتقدیم کافی نیست.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر صدرا خاطرنشان کرد: تعامل مدیریت شهری صدرا در این دوره با مدیریت شهری شیراز بی سابقه بوده و در این راستا 5 اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل عمومی صدرا نیز اضافه خواهد شد.
زارع به موضوع تعیین تکلیف آرامستان غرب شیراز هم اشاره و عنوان کرد: با تعامل شهرداری صدرا مقرر شده مکانی برای جانمایی این آرامستان در دستور کار قرار گیرد.
وی در خاتمه بیان کرد: طرح جامع حمل و نقل شهر صدرا در بودجه سال 1404 تعریف شده و از سال آینده وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام/424/
∎