به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مرتضی زارع در نشست خبری گفت: بحث حل معضل راههای ارتباطی در شهر صدرا مخصوصا جاده قره پیری در حال تبدیل شدن به یک کابوس است. با وجودی که بخش اعظمی از این جاده توسط شرکت عمران صدرا انجام شده است، اما سه و نیم کیلومتر آن که در حریم شیراز است، شهرداری این شهر همکاری نمیکند و مباحث مختلفی را در این زمینه عنوان میکند و مدعی هستند که انجام این قسمت نیاز به ۵ همت بودجه دارد در صورتی که طبق برآورد کارشناسان کمتر از یک همت برای تکمیل این قسمت نیاز است. دلیل این لجاجت و کندی و ایجاد تأخیر در تکمیل جاده قره پیری از سوی شهرداری شیراز مشخص نیست.
زارع با تأکید بر اینکه جمعیت شهر صدرا جمعیت سرریز شیراز است نه دورریز، گفت: چرا نگاه مسئولان شهری شیراز کلان نیست.
وی تأکید کرد: ما اصرار داریم شهر صدرا از وضعیت بلاتکلیفی بیرون آید. آیا ما زیر نظر شیراز هستیم یا خیر. اگر هستیم سهم شهر صدرا چیست و اگر نیست پس چرا فرمانداری مستقل در شهر صدرا راهاندازی نمیشود.
زارع با بیان اینکه تمام متقاضیان مسکن ملی در شیراز را به شهر صدرا سوق دادهاند، به بحث مترو این شهر اشاره کرد و گفت: شورای شهر و شهردار شیراز اعتقاد دارند ایستگاه گلستان یا هایپر مترو شیراز به دلیل محدودیت تعداد واگنها، ظرفیت اتصال مترو صدرا ندارد اما موضوعی که دنبال میکنیم بحث جاده قره پیری است که میتوانیم خط مترو را از جاده قره پیری به صدرا بیاوریم اما اینکه چرا کار مترو استارت نمیخورد، مشخص نیست.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر صدرا تصریح کرد: جمعیت امروز شهر صدرا ۲۲۰ هزار نفر است و با توجه به احداث پروژههای نهضت ملی مسکن در این شهر، جمعیت این شهر به ۶۰۰ هزار نفر هم خواهد رسید یعنی رشد جمعیتی بالایی دارد و به طور کلی رشد جمعیتی صدرا سالانه ۱۲ درصد است و این مسئله نشان از اهمیت توجه به زیرساختهای شهر به خصوص در بحث حمل و نقل دارد.
وی از فعالیت قریب ۳۸ میدل باس و ون در بخش حمل و نقل عمومی شهر صدرا خبر داد و گفت: این تعداد کافی نیست و باید بحث حمل و نقل در این شهر توجه ویژه شود.
زارع در عین حال این نکته را متذکر شد که تعاملات شهر صدرا با شهرداری شیراز در دوران کنونی شورای شهر صدرا بی سابقه بوده است به طوری که توانستیم قریب ۸ میدل باس را از شهرداری شیراز برای صدرا بگیریم و ۵ اتوبوس هم بناست به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر صدرا اضافه شود و در تعاملات جدید بنا شده است در خصوص تکلیف آرامستان شمال غرب شیراز و شهر صدرا مشخص و مکانی برای آن در نظر گرفته شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تخلفات و ساخت و ساز در شهر صدرا گفت: در دهه ۷۰، منابع طبیعی قریب ۱۸ هزار هکتار زمین به شرکت عمران صدرا واگذار کرد و مدیران سابق این شرکت نیز زمینهای مذکور را پلاکبندی کرده و فروختند و برای این زمینها نیز سند صادر شده و حتی کاربریهای آنها هم مشخص شده است لذا شهرداری امکان اینکه به آنان مجوز ساخت و ساز صادر نکند، ندارد.
زارع همچنین میزان فضای سبز شهر صدرا را ۳۳ هکتار اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین چالشهای شهر صدرا آسفالت معابر بود که قریب ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار را در بودجه سال ۱۴۰۴ برای آسفالت معابر این شهر در نظر گرفتیم.
عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه قریب ۹۵ درصد مشکلات آبهای سطحی در صدرا برطرف شده است، گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم ما احداث ساختمان مرکزی شهرداری صدرا است چرا که حق مردم این شهر دسترسی آسان و سریع به خدمات بوده است لذا با قراردادی که با قرارگاه خاتمالانبیا بستیم، ظرف یکسال و نیم آینده ساختمان شهرداری صدرا به بهره برداری میرسد
وی با تصریح اینکه شهرداری و شورای شهر صدرا کم کاری برخی ادارات را جبران میکند از جمله اینکه ۸ زمین چمن مصنوعی در شهر احداث کردیم، در خصوص آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی صدرا نیز گفت: کار احداث کتابخانه مرکزی صدرا به دلیل تامین نشدن منابع مالی متوقف شده است.
روی خط مبارزه با تخلفات حرکت میکنیم
حمید صادقی، عضو دیگر شورای شهر صدرا نیز در این نشست گفت: در سنوات گذشته تخلفات زیادی در بحث ساخت و ساز در شهر صدرا وجود داشته است اما امروز روی خط مبارزه با تخلفات حرکت میکنیم و با استفاده از پایش تصاویری پهپادی موضوع ساخت و ساز را در شهر صدرا رصد میکنیم.