به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، عبدالمطهر محمدخانی امروز _دوشنبه سیزدهم اسفند ۱۴۰۳_ با اشاره به اینکه ۴ خط ویژه برای اتوبوسهای برقی در تهران فعال شده است، اظهار کرد: همچنین در شرایط کنونی چند پروژه در بخش حمل و نقل و… آماده بهرهبرداری است. برای نمونه به زودی قطار ملی راهاندازی شود. همچنین مسیر سرزندگی که مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده که در ۴۷ کیلومتر باقی نمیماند و در آینده به ۸۰ کیلومتر توسط خواهد یافت.
وی افزود: چهارشنبه در روز درختکاری فاز اول کمربند سبز تهران را به پایان میرسانیم؛ قرار بوده ۵۰ هزار هکتار اطراف تهران درختکاری شود که به پایان خواهد رسید.
سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر اولویت استفاده از اتوبوسهای برقی در مسیر بی آر تی است. حالا اگر خودروساز داخلی خوش قول باشد سال آینده ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین به شبکه حملونقل تهران اضافه خواهد شد.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از بودجه به حملونقل تخصیص داده خواهد شد. این موضوع در راستای توسعه حملونقل است.
درباره خرابی مترو تهران گفت: در چند وقت اخیر اورهال واگنها انجام شده اما از آنجایی که در ۷ خط به سه هزار واگن نیاز داریم، تاکنون ۱۵۰۰ واگن آن تأمین شدهاست. رویکرد ما این است که بخشی از این واگنها از طریق واردات و بخشی نیز از طریق پروژه قطار ملی تأمین شود.
محمدخانی درباره استفاده یکی از اعضای شورای شهر از جمله لشکر سایبری شبکه اجتماعی گفت: این جمله بسیار پر ابهام است و ای کاش عضو شورا که از مصاحبه خود دفاع میکند همان دقیق اولیه نسبت به اصلاح مصاحبه اقدامی میکرد. گلایه اصلی ما این است که در تمام روزهای که مدیریت شهری در راستی رفع آلودگی هوا موضوع نوسازی حملونقل را دنبال میکرد مصاحبه با این عنوان که اتوبوسهای برقی تهران دورو میکنند منتشر و خوراک رسانههای بیگانه شد.
وی گفت: تراموا برای انجام تستهای واقعی از شرکت چینی تحویل گرفته که تقریباً ۱۲ دسته تست را با موفقیت پشت سر گذاشت است. ترامپ در دو خط فعال خواهد شد. در حال حاضر تراموای ۳ کابین تست شد اما تراموای ۴ کابین واردات و استفاده خواهد شد.
محمدخانی درباره آماده سازی شهر تهران برای مقابله با مشکل آب در شهر تهران به خبرگزاری ایمنا گفت: موضوع تأمین آب یا ساخت تصفیه خانهها جزو وظایف شهرداری تهران نیست، با این حال همکاری خوبی با آبفا و وزارت نیرو برای رفع مشکل کم آبی تهران داشتهایم. به طوری که بخشی از آبیاریها با کمک پساب و روشهای دیگر انجام میشود. از این رو بحران آبی بوستان چیتگر حل خواهد شد. اتصال شبکه پساب منجر شده در زمینه آبیاری بوستانها دغدغهای وجود ندارد.