شناسهٔ خبر: 71680081 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :

تحول در فرآیند سنجش یادگیری؛ کلید ارتقای کیفیت آموزش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی راهبران سنجش و رؤسای دبیرخانه‌های کشوری بر ضرورت تحول در فرآیندهای آموزشی و سنجش یادگیری تأکید کرد و نقش گروه‌های آموزشی را در ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان حیاتی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در گردهمایی راهبران سنجش و رؤسای دبیرخانه‌های کشوری که در استان سمنان برگزار شد، بر اهمیت ارتقای کیفیت آموزش و ضرورت تحول در فرآیند سنجش یادگیری تأکید کرد و از همراهی دبیران در رفع چالش‌های آموزشی کشور قدردانی نمود.

وی با اشاره به ضرورت تحول در فرآیندهای آموزشی و سنجش گفت: گروه‌های آموزشی، بازوان علمی و حلقه واسط برای ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران هستند. این گردهمایی فرصتی است تا با هم‌فکری و هم‌دلی، چالش‌های آموزشی را برطرف کرده و کیفیت یادگیری دانش‌آموزان را بهبود بخشیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تقدیر از میزبانی آموزش‌وپرورش استان سمنان، بر لزوم ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان تأکید کرد و اظهار داشت: برای تحقق تحول آموزشی، باید تغییرات لازم را در فرآیند یاددهی و یادگیری ایجاد کنیم.

آذرکیش با تأکید بر اهمیت استفاده از فناوری و روش‌های نوین در سنجش یادگیری، افزود: سنجش یادگیری باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان بتوانند یافته‌های خود را در زندگی روزمره به‌کار بگیرند. این فرآیند نباید از آموزش جدا باشد، بلکه باید هم‌زمان با آن پیش رود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر ایجاد عدالت آموزشی و تقویت روابط بین گروه‌های آموزشی تأکید کرد و مشارکت معلمان و دانش‌آموزان را یکی از کلیدهای موفقیت نظام آموزشی دانست.

وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزان را به متربی‌های فعال تبدیل کنیم که توانایی حل مسئله و تفکر انتقادی داشته باشند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با بیان ضرورت تغییر رویکردهای آموزشی، گفت: باید از روش‌های سنتی فاصله گرفته و به سمت آموزش‌های فعال و گروهی حرکت کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت طرح سؤالات درست در فرآیند یادگیری، از دبیران دبیرخانه‌ها و سرگروه‌های آموزشی خواست تا با تبادل تجربیات و نظرات، در بهبود نظام آموزشی کشور نقش‌آفرینی کنند.

آذرکیش تصریح کرد: تحول در روش‌های تدریس و سنجش، می‌تواند مسیر آینده‌ای متفاوت برای دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت را هموار کند.