به گزارش میزان، مصوبه جلسه ۸ اسفند هیئت وزیران در مورد تکلیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حمایت معیشتی از ۷ دهک پایین درآمدی از طریق کالابرگ الکترونیکی در تاریخ ۱۱ اسفند توسط معاون اول رئیسجمهور ابلاغ شد.
همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی سال ۱۴۰۳ با هدف حمایت از معیشت خانوارهای کمدرآمد و بهبود سبد غذایی آنها آغاز شد.
به هر فرد چقدر اعتبار کالابرگ الکترونیکی تعلق میگیرد؟
در این طرح دهکهای اول تا سوم جامعه به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت کردهاند.
مرحله اول کالابرگ الکترونیکی به سرپرستان خانوارهای تحتحمایت نهادهای حمایتی (کمیته و بهزیستی) تعلق گرفته است و اعتبار دهکهای دیگر در مرحلههای بعدی اختصاص مییابد.
نیازی به اقدام خاص برای دریافت کالابرگ الکترونیکی نیست
افراد برای دریافت کالابرگ الکترونیکی نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهند یا به سایت خاصی مراجعه کنند فقط دهکهای مختلف که طی چند مرحله شامل کالابرگ الکترونیکی میشوند میتواند با مراجعه به فروشگاههای منتخب خرید کنند.
خرید چه کالاهایی شامل طرح کالابرگ الکترونیکی میشود؟
اعتبار تخصیصیافته در طرح کالابرگ الکترونیکی برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
خانوارها میتوانند شیر کمچرب، بسته ۴۰۰ گرمی پنیر UF، دبه یکونیم کیلویی ماست کمچرب، تخممرغ، گوشت مرغ و گوشت منجمد گوساله، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و روغن مایع را با اعتبار کالابرگ خود خرید کنند.
فروشگاههای مجری طرح کالابرگ الکترونیکی
سیده مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک درباره فروشگاههای مجری این طرح گفته است که طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده و خردهفروشی و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای شامل افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و والمارکت اجرا میشود.
ضمن اینکه خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز امکانپذیر است.
نحوه اطلاع از میزان شارژ باقیمانده در حساب
خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی برای اطلاع از مانده اعتبار خود، میتوانند با مراجعه به سایت shoma.sfara.ir اپلیکیشن «شما» را دریافت کنند.
کد دستوری استعلام کالابرگ الکترونیکی نیز یک روش ارتباطی مبتنی بر USSD است که کاربران میتوانند بدون نیاز به اینترنت، وضعیت سبد کالای خود را مشاهده کنند. این روش بهویژه برای افرادی که به گوشیهای هوشمند یا اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، کاربردی است.
برای استعلام سبد کالا از طریق گوشی، در مرحله اول وارد قسمت شمارهگیری گوشی شوید و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شمارهگیری کنید.
در مرحله بعد گزینه مربوط به «استعلام موجودی» یا «بررسی اعتبار» را انتخاب و در صورت نیاز، کد ملی خود را وارد کنید.
در مرحله آخر نتیجه استعلام، شامل اطلاعات مربوط به سبد کالا، میزان اعتبار و فروشگاههای طرف قرارداد، به شما نمایش داده میشود.
کالابرگ الکترونیکی تا چه زمانی اعتبار دارد؟
اعتبار کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ۱۴۰۴ قابل استفاده است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جلوگیری از کلاهبرداری اعلام کرده است که هیچگونه لینکی درباره طرح کالابرگ الکترونیکی از طریق پیامک برای مشمولین ارسال نمیکند، لذا مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید.