شناسهٔ خبر: 71675828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اهدای تندیس زرین به گروه صنعتی انتخاب به پاس مشتری‌مداری - اکونیو

اقتصاد ایران: این موفقیت حاصل تلاش مستمر ۳۵۰۰ متخصص در ۱۰۰ دفتر خدماتی در سراسر کشور است که روزانه ۱۵ هزار خدمت ارائه می‌دهند و چشم‌انداز آینده‌ای با ظرفیت ۱۰۰ هزار خدمت در روز را دارند.

صاحب‌خبر -
- اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،گروه صنعتی انتخاب، در بیست و سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که در تاریخ 9 اسفند 1403 با حضور مقامات عالی‌رتبه دولتی، از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف ایران و نمایندگان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، موفق به دریافت دو جایزه معتبر شد: «تندیس زرین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان» برای هلدینگ انتخاب سرویس و «گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان» برای هلدینگ دکا. این موفقیت در میان 1250 بنگاه اقتصادی شرکت‌کننده، که تنها 48 شرکت موفق به دریافت این جوایز شدند، جایگاه ممتاز گروه صنعتی انتخاب را در پیشتازی مشتری‌مداری در کشور به‌خوبی نشان می‌دهد.
 
اما راز این موفقیت چشمگیر در چیست؟  16 سال درخشش در خدمات پس از فروش انتخاب سرویس، به‌عنوان یکی از هلدینگ‌های گروه صنعتی انتخاب و مسئول خدمات پس از فروش محصولات این گروه، با کسب امتیاز کامل 100 از سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان، به اوج بلوغ در ارائه خدمات پس از فروش دست یافته است.
 
این موفقیت حاصل تلاش مستمر 3500 متخصص در 100 دفتر خدماتی در سراسر کشور است که روزانه 15 هزار خدمت ارائه می‌دهند و چشم‌انداز آینده‌ای با ظرفیت 100 هزار خدمت در روز را دارند. این هلدینگ با سابقه درخشان 16 سال متوالی به‌عنوان شرکت برتر در خدمات پس از فروش و 14 سال متوالی دریافت تندیس زرین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، به‌عنوان یک پیشگام در صنعت شناخته می‌شود.
 
این موفقیت به‌واسطه رویکردی جامع و چند وجهی به‌دست آمده است. انتخاب سرویس نه تنها بر ارائه خدمات سریع و مؤثر تمرکز دارد، بلکه از مشاوره تخصصی پیش از خرید تا پشتیبانی مداوم پس از فروش، تمامی مراحل تعامل با مشتری را پوشش می‌دهد. بهبود مستمر خدمات، به‌ویژه در حوزه دیجیتال، از مهم‌ترین اولویت‌های استراتژیک انتخاب سرویس است. استفاده از سیستم‌های نوین مدیریت خدمات و آموزش‌های مستمر فنی و تخصصی برای کارکنان، باعث افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح کیفیت خدمات شده است. این رویکرد، مبتنی بر سیستمی کردن فرایندها و پایش لحظه‌ای عملکرد است که موجب شفافیت و پاسخگویی به مشتریان شده است.
 
به گفته نصرالله نخجوانی رئیس هیئت مدیره هلدینگ، مراحل تحول انتخاب سرویس از یک واحد کوچک 30 نفره در دهه 70 شروع و تا یک شرکت پیشرو با حضور در خانه 8 میلیون مصرف‌کننده ایرانی و فراتر از مرزهای ایران رسیده است. در حال حاضر، انتخاب سرویس در دوران تحول مستمر قرار دارد. تمام تحرکات شبکه خدمات به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌شود و سیاست‌ها و تغییرات به‌سرعت در سراسر سازمان اجرا می‌شوند. این رویکرد، بر پایه نهادینه شدن فرهنگ عزت و احترام به مشتری استوار است، چرا که مشتری ارزشمندترین سرمایه این شرکت محسوب می‌شود.
 
همچنین به گفته هرمز طاهری مدیرعامل انتخاب سرویس، اقدامات مهمی مانند دریافت گواهینامه استاندارد ملی خدمات پس از فروش، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه شریف و دانشگاه ملی مهارت، کسب تندیس زرین برند محبوب ایرانی، افتتاح دفاتر جدید و توسعه شبکه خدمات در کشور در سال گذشته است.
 
هلدینگ دکا به‌عنوان شرکت دیگری از گروه صنعتی انتخاب، در زمینه ارائه خدمات 360 درجه و خدمات یکپارچه و نوین لجستیکی فعالیت می‌کند. این هلدینگ برای دومین سال پیاپی موفق به دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شد. دکا با ارائه خدمات «تحویل کالا در محل»( هوم‌دلیوری) و داشتن گسترده‌ترین شبکه تحویل کالا در کشور، به‌طور مستقیم با مصرف‌کنندگان نهایی ارتباط دارد.
 
مدیرعامل هلدینگ دکا، هوشنگ پشنگیان، بر اولویت دادن به رعایت حقوق مشتری، رضایت مشتری و اعتماد مصرف‌کننده در کلیه فرآیندهای این مجموعه تأکید کرده است. وی همچنین اشاره می‌کند که دکا خود را در معرض ارزیابی دقیق سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار داده و مسئولیت سنگین‌تری نسبت به مخاطبان خود احساس می‌کند.
 
گروه صنعتی انتخاب، نه تنها در ارائه خدمات در شرایط عادی بلکه در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله نیز با ارائه خدمات رایگان به مردم آسیب‌دیده، مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام داده است. این اقدامات نه تنها اعتماد مشتریان را جلب کرده، بلکه حس همبستگی و مسئولیت‌پذیری را در جامعه تقویت کرده است.
 بنابراین کسب تندیس زرین و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، نشان از تعهد گروه صنعتی انتخاب به مشتریان و اصول اخلاقی تجارت دارد.این موفقیت‌ها، نشان‌دهنده تعهد این گروه صنعتی به بهبود مستمر خدمات، احترام به حقوق مصرف‌کنندگان و نوآوری در ارائه خدمات است.
 
گروه صنعتی انتخاب با رویکردی مشتری‌محور، الگویی موفق برای صنعت خدمات پس از فروش در ایران به شمار می‌رود و با تمرکز بر نیازهای مشتریان و تداوم در بهبود خدمات، گام‌های بلندی در راستای جلب رضایت و اعتماد مصرف‌کنندگان برداشته است. این دستاوردها به مصرف‌کنندگان اطمینان می‌دهد که می‌توانند با خیالی آسوده از محصولات و خدمات این گروه استفاده کنند.

گروه صنعتی انتخاب، با تداوم مسیر خود در راستای مشتری‌مداری، نوآوری و بهبود مستمر خدمات، به‌عنوان یک انتخاب هوشمندانه برای مصرف‌کنندگان ایرانی مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: