یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکرد شهرداریها از کارکرد خدماتی به اجتماعی، شهرداری تبریز در سه سال گذشته اقدام به طراحی و اجرای ۷۵ پروژه ورزشی با ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی با اشاره به افزایش سرانههای شهری در دوره فعلی مدیریت شهری افزود: با اجرای ۷۵ پروژه ورزشی در سه سال اخیر، سرانه ورزشی تبریز از ۳۰ سانتیمترمربع با رشد دو برابری به ۶۰ سانتیمترمربع افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه ورزش و سلامت اولویت مدیریت شهری در دوره فعلی است، اعلام کرد: با تغییر رویکرد شهرداری ها از حوزه خدماتی به اجتماعی، شهرداری تبریز برای اولین بار در تاریخ این شهر اقدام به ارائه پیوست فرهنگی و ورزشی بودجه کرده است.
هوشیار با اشاره به برگزاری دومین اجلاس ملی ورزش، تجارت و کسب و کارهای نوین و سومین آئین تجلیل از برترینهای اقتصاد و صنعت ورزش بیان کرد: بر اساس ارزیابی داوران این اجلاس، شهرداری تبریز به دلیل اهتمام در توسعه اماکن ورزشی و توسعه زیرساختهای ورزشی در شهر موفق به کسب عنوان شهرداری نمونه در حوزه توسعه ورزش کشور شده است.
وی ادامه داد: همچنین اجرای تقویم ورزش در ۵۲ هفته سال، برگزاری مسابقات مختلف استانی، ملی و بینالمللی در سه سال گذشته و توجه به ورزش همگانی یکی دیگر از شاخصهای مهم در انتخاب تبریز به عنوان شهرداری نمونه در حوزه توسعه ورزش کشور است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز همچنین موفق به کسب رتبه نخست ورزش همگانی کشور در ۲ سال گذشته شده است.
۳ محور جدید برای معرفی ظرفیتهای تبریز در سطح ملی و بین المللی
شهردار تبریز گفت: «تبریز بهشت ماندگار»، «تبریز پایتخت زیست محیطی کشور های آسیایی» و «تبریز شهر ورزش و سلامت» می تواند سه محور اصلی معرفی تبریز در سال های آینده باشد.
یعقوب هوشیار در نشست صمیمی خود با مدیران ارتباطات و امور بین الملل مجموعه شهرداری تبریز در این باره اظهار کرد: مدیران امور ارتباطات مجموعه شهرداری تبریز می توانند با تولید محتوا و خبر در خصوص این سه محور، تبریز را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند.
وی افزود: در کنار برند های «شهر بدون گدا»، «شهر اولین ها» و «شهر پاکیزه» این سه محور جدید که در دوره فعلی مدیریت شهری در مورد آنها اقدام شده، منابع اطلاع رسانی جدید هستند که ضرورت دارد در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.
وی همچنین بر اهمیت بهرهمندی از تکنولوژی های نوین در حوزه ارتباطات و تبیین خلاقانه اهداف کلان مدیریت شهری تاکید کرد.
هوشیار یادآور شد: تقویت مشارکت عمومی برای اجرای سیاست های کلان شهرداری تبریز نیازمند تبیین خلاقانه اهداف سازمانی است.
وی همچنین دادهپذیری هوش مصنوعی را فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری تبریز برشمرد.
وی دستیابی به بستر مشترک برای بهبود فرایند های تولید محتوا از عملکرد مدیریت شهری در حوزه های مختلف را دیگر خط مشی حوزه ارتباطات عنوان کرد و افزود: خود انتقادی و بیان مشکلات شهری مرتبط با شرح وظایف سازمانی،نقش مهمی در ایجاد ارتباط دوسویه با شهروندان ایفا می کند.
شهردار تبریز همچنین برگزاری جلسات مشترک اداره کل ارتباطات با حضور مدیران ارشد را ضروری دانست و عنوان کرد: مدیران همواره نیازمند مشورت هستند و انتقال طرح های کارشناسی در این جلسات ، به اجرای صحیح برنامه های مدیریت شهری منجر می شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری کلانشهر تبریز، وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ارائه فراخوان عمومی برای جذب پیشنهادات جدید از سوی شهروندان و تقویت مشارکت در اجرای طرح های راهبردی از دیگر رویکرد های شهرداری تبریز در حوزه ارتباطات است.
انتهای پیام