به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، لطفاله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در آیین افتتاح شهروند خانواده ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: هدف مجموعه مدیریت شهری خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان است این ظرفیت در شهرداری وجود دارد و برنامه به خوبی جلو میرود. وقتی که این دوره شروع شد ۴ رویکرد تعریف شد و کار کاملا منظم و بر اساس برنامه بود.
فروزنده با بیان اینکه در رابطه با شهروند چند اتفاق خوب افتاد که بابت آن متشکرم، اظهار کرد: شهروند جنبه عمومی پیدا کرد. کاری شد تا همه بتوانند از شهروند استفاده کنند. ما اینجا هدف اقتصادی نه، بلکه هدف خدمت داریم. باید تنوع کالا وجود داشته باشد. همچنین گسترش فیزیکی و خدمات الکترونیکی از دیگر برنامه هاست که استارت آن زده شده است. البته در سال آینده کارهای بزرگی باید انجام بشود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه توسعه ۱۷ هزار متر مربع فضا در تاریخ شهروند بی نظیر است، گفت: باید بحث بورس شهروند را نیز دنبال کنیم. همینطور مشارکت مردم را داشته باشیم. امروز به قدری پروژه در دست اقدام داریم که اگر بخواهیم هفته ای یک پروژه را هم افتتاح کنیم وقت کم می آوریم.
وی در پایان گفت: افتتاح ۷۰ درصد از پروژهها مربوط به مناطق جنوبی بوده است و سازمانی که از ۳۰ همت بودجه توانسته به ۲۰۰ همت برسد قطعا عملکرد مناسبی داشته است.
در ادامه سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: بعضی وقت ها عده ای بی انصافی می کنند. نباید منکر نقاط ضعف شد اما گاهی اوقات عده ای فقط نقاط ضعف را می بینند.
وی اظهار کرد: امروز همان مجموعه ای که همه منتظر ورشکستگی آن بودند با تغییرات مدیریتی و کاری تبدیل به مجموعه ای شد که سودش طی ۳ سال ۷ برابر می شود. ضمن اینکه کیفیت خدمات و رضایت مردم نیز افزایش پیدا میکند. همزمانی رشد اینها فقط از متخصصین بر میآمد. یکی از اشکالات این بود که خیلی از متخصصان برای تره بار و شهروند دعوت نمیشدند.
علوی با بیان اینکه یکی از نمونههای عملکرد مثبت این دوره مجموعه شهروند است، گفت: همین زمین که امروز در قالب فروشگاه افتتاح میشود، مدت ها در اختیار شرکت شهروند بود ولی اتفاقی برای آن نیفتاده بود.
رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: گاهی وقت ها خدا توفیق خدمت را نگه می دارد تا جماعتی انجام بدهند. امیدوارم ثواب اتفاق امروز به پرسنل شهروند برسد.
مدیرعامل شرکت خدماتی کالای شهروند در جمع خبرنگاران نیز درباره کیفیت گوشتهای تنظیم بازاری گفت: فروشگاه زنجیره ای شهروند تنها فروشگاهی است که در تمام شعب ناظر کیفی دارد. تمام کالاها از تولیدکنندگان داخلی تهیه میشود. نکته مهم این است که ما موظف به عرضه برندهای برتر هستیم.
وی با بیان اینکه امروز از سازمان نظارت امتیاز بالای ۹۰ در حوزه مصرف کننده داریم، اظهار کرد: البته رضایت مصرف کننده هیچ وقت ۱۰۰ نخواهد شد و تمام تلاش ما یک تلاش بی منت برای مردم است.
قربانیان درخصوص اینکه چرا لیست کالا برگها در شهروند ارائه نمیشود، گفت: عرضه کالابرگ یک سیاست ملی است و دولت سیاست این را دارد که کالاها به صورت یکنواخت در اختیار مردم قرار بگیرد. سیاست این بود که کالابرگ و کالای یارانه ای در اختیار فروشگاه های ملی باشد. چرا که شهرهای دوردست را داریم و باید عدالت اجتماعی در تمام کشور اجرا شود. در نتیجه شبکه ای که دسترسی به تمام کشور داشته باشد باید به این کار بپردازد.
مدیرعامل شرکت شهروند افزود: بیش از ۲ و نیم همت سبد کالای سازمانی در اختیار ادارات قرار دادیم.
وی درباره الزامات حضور شهروند در بورس گفت: اصلی ترین آن تعیین تکلیف اموال است. حرکت خوبی صورت گرفته و در حال حاضر سند تعدادی از شعب به شرکت منتقل شده است. البته برای سهامدار این اتفاق خجسته است. به دنبال یک شرکت بی عیب، فعال و پر سود هستیم تا اگر مردم سهام آن را خریدند به آن افتخار کنند و از آن سود ببرند. هروقت بتوانیم به مردم این اعتماد را بدهیم که سهام ارزنده ای در سبد سهام خود داشته باشند به گسترش آن خواهیم پرداخت.
انتهای پیام/