شناسهٔ خبر: 71673431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ظرفیت‌های اقتصادی قم می‌تواند زمینه‌ساز روابط تجاری ایران و انگلستان شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: ظرفیت‌های اقتصادی قم، ایفاگر نقش اساسی در تقویت و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و گسترش روابط تجاری میان ایران و انگلستان است. نایب رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: ظرفیت‌های اقتصادی قم، ایفاگر نقش اساسی در تقویت و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و گسترش روابط تجاری میان ایران و انگلستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد نوپوش در نشست مشترک با سید علی موسوی سفیر جدید ایران در لندن بر ظرفیت‌های اقتصادی و پتانسیل‌های استان قم برای ایجاد همکاری‌های تجاری با انگلستان تأکید کرد و گفت: ایران و انگلستان می‌توانند روابط تجاری خوبی با یکدیگر داشته باشند که این مهم با همکاری بخش حاکمیتی ایران و بخش خصوصی امکان پذیر است.

نوپوش با اشاره به توانمندی‌های استان قم گفت: استان قم ما دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌تواند در همکاری‌های اقتصادی با انگلستان به کار گرفته شود. اتاق بازرگانی قم با بهره‌مندی از کارشناسان خبره، توانایی‌های خاص صنعتی استان را در سطح کشور تحلیل کرده است چرا که این تحلیل‌ها می‌توانند به ایجاد بسترهای مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی، به‌خصوص فعالیت‌های صادراتی، منجر شوند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قم به فرصت‌های صادراتی استان قم به انگلستان اشاره کرد و گفت: اگر تولیدات استان به درستی و با یک نقشه راه هدایت شوند، می‌توانند نه تنها در حوزه اقتصادی، بلکه در ارتقای جایگاه سیاسی ما نیز تأثیر مثبت داشته باشند. وی افزود: امیدواریم در آینده نه چندان تعاملات تجاری بیشتری ایجاد شود به طوری که طی دو تا سه سال آینده بسترهای خوبی برای تبادلات اقتصادی میان دو کشور فراهم شود.

وی همچنین به تجربیات و دستاوردهای دیگر کشورها، از جمله انگلستان، اشاره کرد و بر اهمیت بهره‌گیری از این تجارب برای بهبود فرآیندهای داخلی تأکید کرد. او افزود: قطع نظر از اینکه شما کالایی را وارد یا صادر کنید، تماشای تجربه دنیا به شما ایده‌ها و نظرات جدیدی ارائه می‌دهد، این‌ گونه تعاملات می‌توانند به ما کمک کنند تا روش‌های خود را بومی‌سازی کنیم و از آن‌ها در جهت توسعه ملی بهره ببریم.

نایب رئیس اتاق قم به چالش‌های موجود در رقابت با شرکت‌های جهانی مانند شرکت‌های چینی و آلمانی اشاره کرد و اذعان داشت: شاید به لحاظ رقابتی نتوانیم با این شرکت‌ها رقابت کنیم، زیرا آن‌ها هر روز برتری خود را افزایش می‌دهند. با این‌ حال ما باید تلاش کنیم تا نوآوری کنیم و از فرصت‌های موجود بهترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها: