
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد نورصالحی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: تکمیل پروژه های ترافیکی و حمل و نقل عمومی از اصلی ترین رویکردهای ما در این دوره از شورا است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس اعتبار مناسب برای تکمیل خط دوم مترو و رینگ(حلقه) چهارم حفاظتی اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری لحاظ شده است.
نورصالحی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی خط سوم و توسعه مترو فعلی نیز در دستور کار قرار دارد و بخش (فاز) نخست خط دوم قطار شهری اصفهان تیر سال آینده به بهره برداری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای سال آینده ۸۹۳ پروژه خواهیم داشت که اجرای آنها به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتیار نیاز دارد.
رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: بودجه سال آینده شهرداری ۴۱۰ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید و در جریان تصویب این رقم سعی کردیم پروژه ای حذف نشود.
وی با بیان اینکه بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۰ حدود ۵۴۰۰ میلیارد ریال بود خاطرنشان کرد: بر مبنای افزایش تورم در این سال ها باید بودجه امسال ۵۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام می شد اما با توجه به اینکه تحقق آن امکان پذیر نبود با رقم مورد اشاره موافقت شد.
رییس شورای شهر به کاهش محسوس بارندگی ها در کشور و به ویژه استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: مساله آب این دیار در شورای تامین کشور مطرح شده و بی تردید مسوولان ملی از جمله رییس جمهور باید برای حل موضوع خشکسالی، تامین آب آشامیدنی و احیای رودخانه زاینده رود چاره اندیشی کنند.
نور صالحی تصریح کرد: امیدواریم کمبود بارندگی ها در روزهای پیش رو و بهار سال آینده جبران و البته مدیریت برداشت در بالادست زاینده رود بیش از گذشته کنترل شود.
وی با بیان اینکه پروژه های آبی اصفهان نظیر انتقال آب از جنوب استان، انتقال از دریا و تونل و سد سوم «کوهرنگ ٣ » فقط از منابع مالی داخل استان در حال اجراست، تصریح کرد: برای تکمیل هرچه زودتر آنها نیازمند حمایت نهادهای ملی هستیم.
رییس شورای شهر گفت: مدیریت شهری این دیار در بزرگترین طرح مولدسازی دارایی های دولت برای پروژه های تامین آب استان در قالب مقوله تفکیک و صدور پروانه های ساختمانی حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.
نورصالحی افزود: رقم طرح مولدسازی دارایی های دولت برای تامین بخشی از هزینه اجرای پروژه های آبی استان حدود ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است.
وی با تاکید بر لزوم تحقق حق آبه های کلانشهر اصفهان برای حفظ فضای سبز این دیار اظهار کرد: بر همین اساس با توافق بین شهرداری و شرکت آب منطقه ای در صورت جاری سازی زاینده رود حقابه مادی ها لحاظ خواهد شد.
وی تصریح کرد: پوشش گیاهی اصفهان را باید به اصطلاح با چنگ و دندان حفظ کنیم.
رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: مادی های اصفهان به طول ۳۸۰ کیلومتر از زمان شیخ بهایی تاکنون توانسته با جاری سازی آب در نقاط مختلف شهر، فضای سبز این دیار را حفظ کند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما برای خروج صنایع آلاینده به بیرون از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان مطالبه گر هستیم، آلودگی هوا باید با کم شدن آلودگی صنایع و دیگر پروژه ها مانند افزایش خودروهای الکتریکی و استفاده از انرژی پاک کاهش یابد.
نورصالحی با بیان اینکه به رغم وجود شرایط خطرناک مانند خشکسالی و فرونشست زمین، اصفهان را نباید مصیبت زده بدانیم، اظهار داشت: مشکلات متعددی وجود دارد اما ظرفیت ها و فرصت های فراوانی نیز پیش روی ما است و ما باید به دنبال بهبود شرایط فعلی باشیم.
خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می شود و با عبور از خیابان های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت می رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه می رسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسید.