به گزارش ایلنا، حیدر بهاروند پس از انصراف از کاندیداتوری انتخابات فدراسیون فوتبال، با رای اعضای مجمع به عنوان نائب رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. او در مورد انتخابش برای این سمت گفت: "با آرایی که مجمع به ما داد، بیشتر بدهکار اعضا شدیم و این رأی مسئولیت ما را در قبال فوتبال کشور سنگینتر میکند."
بهاروند درباره برنامههای فدراسیون در دوره جدید گفت: "اگر فوتبال ما بخواهد پیشرفت کند، باید از باشگاهها شروع شود. ما مجری برگزاری مسابقات هستیم و امسال شاهد بودید که چه اتفاقاتی رخ داد. بازسازی ورزشگاهها از مهمترین بخشها بود و اگر این روند تأیید نمیشد، امکان برگزاری مسابقات بینالمللی در این ورزشگاهها وجود نداشت."
وی ادامه داد: "مرحله دوم که اهمیت زیادی دارد و البته کار سختی هم خواهد بود، ساماندهی تماشاگران است. در حال حاضر، در هیچ ورزشگاهی تماشاگران سر جای مشخص خود نمینشینند و بینظمی وجود دارد. این کار نیاز به زمان دارد و در حال رایزنی با نهادهای مختلف هستیم تا شرایطی مشابه سایر کشورها فراهم شود. تماشاگر باید نیم ساعت قبل از مسابقه وارد ورزشگاه شود، نه چهار ساعت زودتر."
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در واکنش به اعتراض برخی باشگاهها به شفاف نبودن صورتهای مالی و تبلیغات محیطی اظهار داشت: "از طرف چه باشگاههایی صحبت میکنید؟ همه باشگاهها هر سه ماه یکبار با ما جلسه دارند و تمام امور مالی بهصورت دقیق بررسی میشود. تبلیغات محیطی هم طبق آییننامهها تنظیم و تصویب شده است. در این کشور چیزی پنهان نیست و مگر سازمان لیگ میتواند بدون شفافیت عمل کند؟ نهادهای نظارتی بهشدت بر عملکرد ما نظارت دارند. ما طبق تقسیمبندی مشخص، مبالغ را به باشگاهها پرداخت میکنیم و امکان ندارد که حق یک باشگاه را به باشگاه دیگری بدهیم."
بهاروند درباره پاداش قهرمان فصل گذشته لیگ برتر تصریح کرد: "برای قهرمان لیگ برتر، پاداشی در نظر گرفته شد و به باشگاه پرسپولیس پرداخت شده است. میزان مبلغ را میتوانید از رضا درویش بپرسید، چرا که او در جریان دقیق این موضوع است."
وی درخصوص میزان درآمد تبلیغات محیطی فوتبال ایران گفت: "با توجه به شرایط اقتصادی کشور، چه میزان درآمدی را انتظار دارید؟ در سطح جهان، ۱۰ تا ۱۵ درصد درآمد باشگاهها از تبلیغات محیطی تأمین میشود و ۸۵ درصد دیگر وابسته به حق پخش تلویزیونی است. خوشبختانه، روند حق پخش در حال بهبود است و در صورت پرداخت آن، دیگر نیازی به تبلیغات محیطی نخواهد بود. در مورد رقم دقیق درآمدهای تبلیغاتی، باید از بخش مالی سازمان لیگ سؤال کنید."
در پایان، رئیس سازمان لیگ در واکنش به ادعای مصطفی آجورلو، مدیرعامل پیشین استقلال، درباره عقد قرارداد مطلوب برای تبلیغات محیطی، تأکید کرد: "من از این موضوع اطلاعی ندارم و بهتر است این مسئله را از خودشان بپرسید."