روزنامه جامجم طی گزارشی به فیلم بچه مردم پرداخت و نوشت: این فیلم، نخستین ساخته محمود کریمی، با پرداختن به کودکان پرورشگاهی و بحران هویت، نگاهی متفاوت و تربیتی به مسائل اجتماعی ایران دارد. فیلم از دل یک درام اجتماعی، به جستوجوی هویت انسانی در جهانی بیرحم و پر از بحران میپردازد.
کارگردان با روایتی پیچیده، نهتنها هویت فردی، بلکه هویت جمعی و فرهنگی ایران را در بستر جنگ و تحولات اجتماعی به تصویر میکشد. استفاده از فضای فانتزی در کنار واقعیتهای تلخ اجتماعی، سبکی منحصربهفرد ایجاد کرده که در نیمه دوم فیلم به سمت واقعگرایی بیشتر حرکت میکند. طراحی صحنه با بازسازی دقیق دهههای ۴۰ و ۵۰، همراه با موسیقی کریستف رضاعی، فضای احساسی فیلم را تقویت کرده و با روند تحول شخصیتها هماهنگ است.
تدوین هوشمندانه مهدی حسینیوند، تغییرات ریتمی میان فانتزی و واقعیت را به شکل تأثیرگذاری نشان میدهد. بازیگران نوجوان فیلم با اجرای طبیعی خود، حس و واقعیت را به شخصیتها بخشیدهاند. ابوالفضل، شخصیت اصلی، نماد رشد در دنیایی بیرحم است، درحالیکه حضور گوهر خیراندیش و رضا کیانیان به پیشبرد داستان کمک کرده است.
«بچه مردم» با رویکردی شجاعانه، پیامهایی تربیتی و اجتماعی ارائه میدهد. این فیلم فراتر از یک درام اجتماعی، اثری تربیتی است که از میان بحرانهای انسانی، به حقیقت، رفاقت و هویت میپردازد. با تلفیق عناصر فنی قوی و داستانی تأثیرگذار، «بچه مردم» جایگاه ویژهای در سینمای ایران یافته و به اثری ماندگار تبدیل شده است.