شناسهٔ خبر: 71571753 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تبلیغات

نکاتی درباره تجهیز سالن کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس شامل جزئیات مهم و زیادی است که شامل طراحی، انتخاب میز و صندلی مناسب، سیستم صوتی و تصویری، تجهیزات آکوستیک سازی، سیستم‌های رباتیک و الکترونیکی مدیریت کنفرانس می‌باشد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

یک سالن کنفرانس برای آن کارایی مناسبی داشته باشد باید به شکلی درست و اصولی تجهیز گردد. تجهیز اتاق و سالن کنفرانس با تجهیزات حرفه‌ای و مورد نیاز این اطمینان را به سازمان می‌دهد که جلسات به موقع و با کیفیت مطلوب و بدون هیچ مشکلی برگزار خواهند شد.

توسعه مهندسی نیکان با توجه به پتانسیل موجود در سالن کنفرانس شما، برای نصب و راه اندازی تجهیزات مناسب برنامه ریزی کرده و از مرحله مشاوره تا نصب و اجرا در کنار شما خواهد بود.

مراحل طراحی تا تجهیز سالن کنفرانس

طراحی، ساخت، دکور و تجهیز سالن کنفرانس به پنج بخش تقسیم می‌شود:

۱. مشاوره و طراحی سالن کنفرانس

۲. انتخاب پیمانکار با برگزاری مناقصه محدود یا عمومی

۳. اجرای تاسیسات و دکوراسیون سالن کنفرانس

۴. تجهیز سالن با تجهیزات حرفه‌ای و به روز

۵. بهره برداری از سالن کنفرانس

آکوستیک سازی با تجهیزات تخصصی سالن کنفرانس

زمانی در برگزاری جلسات سالن کنفرانس موفق خواهیم بود که از تجهیزات حرفه‌ای به صورت کامل و درست در این فضا استفاده کنیم. ملزومات و سیستم‌های استاندارد طراحی شده در این زمینه متنوع و زیاد می‌باشند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  •  دکوراسیون سالن کنفرانس
  •  نورپردازی سالن کنفرانس
  • سیستم صوتی و تصویری سالن کنفرانس

با قرارگیری سیستم‌های مدرن در کنار یکدیگرساختار کاربردی از سالن کنفرانس خلق می‌شود.

نیازمندی‌های مربوط به تجهیز سالن کنفرانس

  • دکوراسیون سالن کنفرانس

دکور سالن کنفرانس شامل دیوارها، سقف و کف آن می‌باشد که همه آنها باید در قدم اول تجهیز سالن کنفرانس به صورت آکوستیک طراحی و اجرا شوند تا همچون یک عایق صوتی حرفه‌ای عمل کرده و مانع از ورود و خروج صدا به فضای سالن کنفرانس شود.

توجه به حداکثر تعداد افراد استفاده کننده از فضای سالن کنفرانس نیز در طراحی دکوراسیون آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

در ادامه به بررسی سایر موارد مهم در تکمیل دکوراسیون و تجهیز سالن کنفرانس می‌پردازیم.

۱. دکوراسیون داخلی سالن کنفرانس

در قدم اول باید چارچوب کلی سالن طراحی شود. این چارچوب شامل طراحی دیوارها، سقف و کف است که مستلزم توجه به نکات زیبایی شناختی و در نظر گرفتن جزئیات فنی و تخصصی تجهیز سالن کنفرانس نیز می‌باشد.

دیوار‌ها باید طراحی زیبا و آکوستیک با استفاده از پنل‌های عایق صوتی از جنس پشم سنگ و یا پشم شیشه داشته باشند. کفسازی سالن کنفرانس نیز باید به گونه‌ای باد تا حین تردد صدای اضافه تولید نکند، لیز و خطر ساز نباشد. عموما برای کفسازی سالن‌های کنفرانس از پارکت‌ها یا موکت‌های غیر الکتریسیته استفاده می‌شود.

در طراحی سقف باید به آکوستیک بودن آن توجه دو چندانی داشت تا مانع از خروج صدا و انعکاس صدا در سالن شود و همچنین قدرت صدا را تشدید و تقویت کند. در سالن‌های کنفرانس به دلیل بزرگ بودن ابعاد فضا، ارتفاع سقف را بیش از حد اتاق‌های معمولی در نر می‌گیرند.

۲. دیزاین داخلی سالن کنفرانس

این مرحله شامل جزئیات چگونگی چیدمان میز و صندلی کنفرانس، نوع آنها و رعایت زیبایی و استاندارد‌های مورد نیاز با توجه به سلیقه و نظر کارفرما می‌باشد.

از آنجایی که میز کنفرانس مهم‌ترین بخش در طراحی سالن کنفرانس می‌باشد و محل گردهمایی افراد و مدعوین است، پس باید پتانسیل و امکان میزبانی از تعداد افراد زیادی را داشته باشد.

سیستم صوتی تجهیز سالن کنفرانس

نکاتی درباره تجهیز سالن کنفرانس

طراحی سیستم صوتی شامل بخش‌های مختلفی، چون بلندگوها، سیستم کنفرانس، پاور میکسر، میکروفون، کابل‌ها و سایر ملزومات نصب می‌باشد.

آنچه در بخش سیستم صوتی مهم است استفاده از دانش فنی در به کارگیری تجهیزات است تا الگوی توزیع استاندارد و با کیفیت صدا را به ارمغان بیاورد. این تجهیزات در ادامه ذکر می‌شوند:

  • میکروفون سالن کنفرانس

میکروفون به منظور دریافت صوت بر روی میز کنفرانس نصب می‌شود. به ازای هر صندلی و برای هر نفر یک میکروفون رومیزی نیاز است. انتخاب نوع میکروفون و قابلیت‌ها و امکانات آن با توجه به ابعاد میز، نیاز سالن و بودجه کارفرما انجام می‌شود.

  • بلندگوی سالن کنفرانس

استفاده از بلندگو‌های مناسب و حرفه‌ای موجب داشتن صدایی رسا، با کیفیت و بدون آزار و با توزیع مناسب در سالن می‌شود. این بلندگو‌ها در دو نوع اکتیو و پسیو و به دو شکل دیواری و سقفی موجود هستند.

مسیر انتخاب بلندگو، چگونگی جانمایی و کابل کشی آنها نیز برای دست یابی به صدایی رسا و مطلوب با استفاده از اصول و تکنیک‌های مهندسی حاصل می‌گردد.

  • آمپلی فایر و پاور میکسر

آمپلی فایر‌ها به منظور تقویت صدا و توزیع مناسب سیگنال‌های صوتی در بلندگو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که اغلب بلندگو‌های نصب شده در سالن کنفرانس‌ها از نوع پسیو هستند، صدایی یکدست و ملایم را تولید می‌کنند. آمپلی فایر‌ها و میکسر‌ها به افزایش کیفیت صدا و توزیع یکدست سیگنال‌ها در تغذیه بلندگو‌ها کمک می‌کنند.

  • سیستم کنفرانس

سیستم‌های کنفرانس ایده‌ای هوشمندانه و تفکری مدرن برای دستیابی به سالن کنفرانسی کارآمدتر و بهینه‌تر هستند. سیستم‌های کنفرانس امکانات زیر را برای شما فراهم می‌کنند:

- قابلیت ضبط صدا

- مستندسازی تصاویر وصدای جلسات

- امکان رای گیری

- تشخیص صدا

- ترجمه همزمان

به منظور بهره‌مندی از سیستم کنفرانس مناسب با خدمات نصب و تنظیمات اصولی می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در نیکان در ارتباط باشید.

اصول نورپردازی در تجهیز سالن کنفرانس

نکاتی درباره تجهیز سالن کنفرانس

اگر نورپردازی فضای سالن کنفرانس ما اصولی و استاندارد نباشد، نمی‌توانیم از آن بهره لازم و ایده‌آل را ببریم. این نورپردازی در دکوراسیون سالن کنفرانس باید در سطح میز و مطابق با استاندارد‌های محیط اداری طراحی گردد. بازی با نور در ایجاد فضایی زیبا و جذاب تاثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال، استفاده از تکنیک‌های مختلف ترکیب لامپ‌ها با نور‌هایی در تناژ گرم و سرد باعث ایجاد فضایی متعادل، اما زیبا و استاندارد در سالن کنفرانس می‌شود.

هزینه تجهیز سالن کنفرانس

به منظور صرفه جویی در هزینه‌های مربوط به تجهیز سالن کنفرانس، بهتر است با شرکت‌های متخصص در این زمینه همکاری کنید. شرکت توسعه مهندسی نیکان می‌تواند در زمینه خدمات راه اندازی تجهیزات سالن کنفرانس با صرف هزینه بهینه و بهره وری حداکثری شما را یاری کند.

نکاتی درباره تجهیز سالن کنفرانس نکاتی درباره تجهیز سالن کنفرانس