شناسهٔ خبر: 71568507 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل هلدینگ فن‌آوری اطلاعات بیمه مرکزی:

صنعت بیمه ۲۰ سال از صنعت بانکداری عقب‌تر است

مدیرعامل هلدینگ فن‌آوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: صنعت بانکداری در پذیرش تحولات دیجیتال بسیار سریع‌تر از صنعت بیمه عمل کرده و صنعت بیمه حداقل ۲۰ سال از صنعت بانکداری عقب است.

صاحب‌خبر -
صنعت بیمه ۲۰ سال از صنعت بانکداری عقب‌تر است

مدیرعامل هلدینگ فن‌آوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: صنعت بانکداری در پذیرش تحولات دیجیتال بسیار سریع‌تر از صنعت بیمه عمل کرده و صنعت بیمه حداقل ۲۰ سال از صنعت بانکداری عقب است.

صادق فرامرزی امروز (سه‌شنبه) در همایش بانک و بیمه (فینشورتک) که با رویکرد توسعه بانکداری با فناوری‌های مالی، فناوری‌های نوین در صنعت بیمه و چشم‌انداز بازارها برگزار شد، اظهار کرد: صنعت بیمه حداقل بیست سال از صنعت بانکداری عقب است و صنعت بانکداری در پذیرش تحولات دیجیتال بسیار سریعتر از صنعت بیمه عمل کرده است. برای مثال در حوزه رایانش ابری، فناوری نسل پنج، اینترنت اشیا، امضای دیجیتال، بلاکچین، سیستم‌های پرداخت سریع و تشخیص هویت بیومتریک صنعت بانکداری تحولات خود را طی کرده اما صنعت بیمه هنوز در حال زمینه سازی این حوزه ها است. با این حال، حجم دقت، دیجیتالی شدن و داده‌ها در صنعت بیمه بسیار قوی است و این صنعت از میزان بالایی از جزئیات داده‌ها برخوردار است. 

وی افزود: اگر بتوانیم از داده‌های بانکی برای شناسایی مشتریان صنعت بیمه استفاده کنیم به گسترش صنعت بیمه کمک می کند اما اگر بتوانیم از پلتفرم های مشترک در صنعت بانکداری و بیمه بهره برداری شود، می‌تواند به توسعه هر دو صنعت به ویژه بیمه کنک بسیاری باشد. 

فرامرزی ادامه داد: از طرفی ضریب نفوذ بیمه کشور حدود ۲.۵ درصد است در حالی که ضریب نفوذ بیمه در سطح جهانی نزدیک به هفت درصد است و کل پرتقوی بیمه کشور در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ تا ۳۵۰ همت است و تغییرات امروز صنعت بیمه اعمال اصلاح روندهایی است که سیاست‌گذاری و تنظیم گری صنعت بیمه را با مانع روبرو ساخته است. بنابراین، امروز در صنعت بیمه بیشتر از صنعت بانکداری نیازمند تنظیم گری و مدیریت در حوزه‌ داده ها هستیم.

مدیرعامل هلدینگ فن‌آوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: امروز مهم‌ترین اصلی که در صنعت بیمه در دستور کار قرار دارد، حاکمیت داده است که موجب افزایش دقت تحلیل‌های ریسک، بهینه سازی قیمت‌های بیمه‌ای و کاهش تقلب و بهبود تجربه مشتری می‌شود. امروز انتشار داده بیشتر از هر زمانی به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد و در بیمه مرکزی تا چند ماه آینده پلتفرم داده راه اندازی خواهد شد.