شناسهٔ خبر: 71566912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ضرورت ایجاد زنجیره تأمین یکپارچه در آموزش

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد یک زنجیره تأمین یکپارچه در نظام آموزشی کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در چهارمین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش و نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی، بر ضرورت ایجاد یک زنجیره تأمین یکپارچه در نظام آموزشی کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زنجیره تامین آموزش در عربستان و ترکیه از زنجیره تامین آموزش ایران خوب عمل کرده است، ادامه داد: در مجلس سر حقوق بابای مدرسه دعوا کردیم تا ۵ میلیون تومان حقوق آنان زیاد شود. اجازه استخدام ۵۰ هزار بابای مدرسه کم داریم داده شده است. 

منادی با بیان اینکه در آموزش اعتقاد داریم که آموزش باید یکپارچه باشد افزود: در کشور ما آموزش جزیره‌ای است، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم و... برای خود کار می‌کند. در بحث آموزش صفر تا ۶ ساله‌های کشور حدوداً ۷.۵ میلیون نفر هستند بنابراین بهره‌وری و کارایی در این سن بالا و راندمان بیشتری دارد.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری در آموزش و پرورش، به ویژه در حوزه مدارس فرسوده و فضاهای آموزشی نامناسب، خواستار توجه بیشتر به آموزش کودکان ۰ تا ۶ ساله و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه در قانون متاسفانه آموزش صفر تا ۶ سال‌ها به بخش خصوصی سپرده شده در خالی که باید در دست حاکمیت باشد گفت: ۷.۵ میلیون صفر تا ۶ ساله‌ها گنجینه‌های بی‌پایان ایران هستند و ذهن فعال در زمینه کشت مطالب دارند.

منادی همچنین به کمبود فضای مناسب آموزشی اشاره کرده و پیشنهاد داد که بخشی از مدارس در مناطق روستایی به صورت پیش‌ساخته و سری‌سازی ساخته شوند.

منادی با بیان اینکه ۱۷ میلیون دانش آموز در ۱۰۸ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند گفت: ۲۰ هزار از این مدارس فرسوده هستند یعنی احتمال ریزش و مشکل برای بچه های مملکت وجود دارد. در بحث گرمایش و سرمایش در خیلی از مدارس کشور مشکل وجود دارد.

رئیس کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش عالی ۳.۵ میلیون دانشجو با ۱۰۰ هزار استاد دانشگاه وجود دارد ادامه داد: ۱۱ هزار شرکت دانش‌بنیان و تعداد ۱۳۶۰۰ شرکت فناور وجود دارد. دانش بنیان ها زیر نظر معاونت علمی فناورها در بحث پارک‌های علم و فناوری در وزارت علوم هستند.

وی با بیان اینکه در وزارت علوم، دانشگاه پیام نور فضای زیادی دارد گفت: ۱۵۰۰ تا هیئت علمی اضافه دارد که باید به دانشگاه فرهنگیان که استاد کم دارد، بدهد. در این دانشگاه هر ۱۰۰ دانشجو یک استاد دارد.

وی افزود: معماری مدارس باید با هویت ایرانی اسلامی هم‌خوانی داشته باشد و این امر می‌تواند تأثیر زیادی بر شخصیت دانش‌آموزان بگذارد.

انتهای پیام/