به گزارش ایتنا، در ادامه به دلایل اصلی استفاده از چتجیپیتی برای جستجو میپردازیم:
ویژگیهای جستجوی ChatGPT
دلایل متعددی وجود دارد که استفاده از ChatGPT برای جستجوی اطلاعات منطقی به نظر میرسد که مهمترین آنها عبارتند از:پاسخ از منابع متعدد: یکی از مشکلات اصلی گوگل و سایر موتورهای جستجو این است که شما در هر بار جستجو فقط یک نتیجه میگیرید. ممکن است در صفحه اول پنج نتیجه مفید وجود داشته باشد که هر کدام شامل اطلاعات مورد نظر شما باشند، اما در صفحات دیگر پیدا نشوند. در حالی که چتجیپیتی میتواند اطلاعات را از چندین وبسایت جمعآوری کرده و در یک پاسخ ترکیب کند.
عدم غرق شدن در تبلیغات: وقتی گوگل اولین بار راهاندازی شد، یک موتور جستجوی ساده بدون تبلیغات بود. اما اکنون به نظر میرسد این غول جستوجو فعالانه تلاش میکند نتایج جستجوی شما را تغییر دهد تا نتایج سودآورتری ارائه دهد. اگر از چتجیپیتی برای جستجوی اطلاعات استفاده کنید، بدون اینکه کسی بخواهد چیزی به شما بفروشد، اطلاعات خود را دریافت خواهید کرد.

ارائه نتایج شخصیسازی شده: این یکی از ویژگیهای مفید چتجیپیتی است که موتورهای جستجو نمیتوانند با آن رقابت کنند. شما میتوانید تنظیمات مورد نظر خود را به حافظه چتجیپیتی اضافه کنید تا نتایج مورد نظر را بر طبق تنظیمات شما، تنظیم کند و موارد غیرضروری و ناکارامد را حذف کند. به عنوان مثال، چتجیپیتی سن تقریبی فرزندان شما را میداند، بنابراین وقتی به دنبال ایدههای هدیه تولد هستید، لازم نیست محدوده سنی را مشخص کنید.
امکان مقایسه: هنگام خرید یک محصول، قابلیت مقایسه کردن، میتواند بسیار مفید باشد. بسیاری از وبسایتهای فناوری مقایسههای مفیدی از محصولات محبوب ارائه میدهند تا برای انتخاب بهتر به شما کنند. اما مشکل اینجاست که گوگل نمیتواند به طور مستقل این نوع مقایسهها را انجام دهد، مگر اینکه کسی آنها را نوشته و منتشر کرده باشد. اما چتجیپیتی میتواند این مقایسهها را ایجاد کند، حتی جداول مقایسهای از مشخصات کلیدی را نیز برطبق خواسته شما تهیه کند.
عدم ردیابی جستجوها: گوگل نه تنها از طریق تبلیغات و لینکهای حمایت شده درآمد کسب میکند، بلکه شما را با تبلیغات برنامهریزی شده نیز هدف قرار میدهد. گوگل موارد جستجوی شما، سایتهایی که بازدید میکنید، سابقه مشاهده یوتیوب و حتی موقعیت مکانی شما را ردیابی میکند. اما ChatGPT شما را به این روش ردیابی نمیکند و در حال حاضر از اطلاعات شما برای هدف قرار دادن شما با تبلیغات استفاده نمیشود.

پاسخ به سوالات: این مورد شاید بزرگترین دلیل باشد که چرا بسیاری از مردم به چتجیپیتی روی میآورند. به لطف پردازش زبان طبیعی که چتباتهای هوش مصنوعی از آن استفاده میکنند، ابزارهایی مانند چتجیپیتی میتوانند به سوالاتی پاسخ دهند که گوگل و سایر موتورهای جستجو قادر به پاسخگویی به آنها نیستند.
با توجه به این ویژگیها، استفاده از ChatGPT برای جستجو میتواند تجربهای متفاوت و مؤثرتر را برای شما به ارمغان بیاورد. آیا برای امتحان کردن یک تجربه جدید آمادهاید؟∎