شناسهٔ خبر: 71543939 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) معرفی کرد:

داوران چهارمین جشنواره؛ از استادان دانشگاه تا مدیران رسانه‌ها، کارگردانان و فیلم‌سازان   

دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، اعضای هیئت داوران چهارمین دوره این جشنواره  را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر اکبر نصراللهی گفت: چند استاد دانشگاه، کارگردان، فیلمساز و عکاس برجسته ، سه معاون سازمان صدا و سیما ،مدیران عامل ۲ خبرگزاری، ، مدیران چند شبکه رادیو و تلویزیونی ، از جمله داوران نهایی چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) هستند.

وی همچنین گفت : دکتر سعیدرضا عاملی ، حسن خجسته، محسن برمهانی، حسن عابدینی ، محمد رضا جعفری جلوه، علی بخشی زاده ، مجید زین العابدین ، کامران نجف زاده ، مهدی عرفاتی، محسن خیرجو، سپهر خلجی، مصطفی انتظاری هروی ، مهدی آذرمکان، محسن سوهانی ، ایوب آقاخانی،علیرضا مسعودی ، منصور امینی ، پیام تیرانداز ، حمیدرضا مقدم‌فر، جواد رمضان نژاد،محسن اسلام زاده ،محمد حمیدی مقدم ، محمد اللهیاری فومنی ،سیدمحمد مهدی سیار ، سیدتقی عالمی ،حامد جعفری ،حسین کرمی ، رقیه محمدزاده،کمیل خجسته،مصطفی اعلمی ،محمد لسانی،کمال الدین شاهرخ ،پرهام عمرانی،محمد صادق حیدری ، مسلم معین ،مرتضی درخشان، عبدالکریم خیامی،‌ عبداالله گنجی،علی فاخری، علی متقیان ، کوروش شجاعی ، مسعود نوذری ، و تقی دژاکام داوران نهایی جشنواره چهارم رسانه ای امام رضا ع هستند.

دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ، گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، حمایت، تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار فاخر رضوی و نیز ارتقای کمی و کیفی آثار رسانه‌ای از جمله اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و افزود:دو مرحله داوری آثار رسیده به جشنواره چهارم نشان می دهد که در جشنواره چهارم رشد کمی و کیفی مجسوسی نسبت به دوره های قبلی داشته است .

نصراللهی همچنین حضور ۱۱۰۰ خانم در رقابت‌های این دوره از جشنواره و افزایش مشارکت آنان در ارسال آثار رضوی ، نقش‌آفرینی ویژه خادمیاران رسانه‌ای کانون های خدمت رضوی در استان‌های مختلف کشور با ارسال حدود ۲۰۰۰ اثر، حضور پررنگ و چندبرابری فعالان صفحات و رسانه‌های مجازی در قیاس با ادوار گذشته از ویژگی‌های این دوره از جشنواره است .

اکبر نصراللهی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح بخش ها و شاخص های داوری آثار جشنواره چهارم افزود : چهارمین جشنواره رسانه ای امام رضا ع در ۵ بخش «رسانه‌های خبری و تحلیلی»، «رسانه‌های صوتی و تصویری»، «رسانه‌های مجازی»، «عکس خبری» و «پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی»، برگزار می شود و در این دوره هم همانند دوره های قبل ، توجه به سوژه و پرداخت اختصاصی، ، رویکرد روندی و کیفی و تعاملی، راهبرد واقع‌نمایی و روایت برتر و جامع ، ساختار و تنظیم و قالب رسانه‌ای بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار رضوی متناسب با مخاطبان و رسانه‌ها و توجه به سوژه‌های خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از معیارهای مهم ،دارای امتیاز بالا و مشترک ارزیابی آثار دریافتی است.

وی جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا را فرصتی برای شناخت فرصت‌ها و تهدیدها و همچنین نقاط قوت و ضعف و نیز هم‌افزایی و همراهی اهالی و فعالان رسانه‌ای دانست و گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ، فرصت مغتنمی برای شناخت خادمان گمنام رسانه‌ای، حمایت از آنها، بهره‌مندی از ابتکارات و تبادل تجربیات به منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای هم‎افزایی، شبکه‌سازی و افزایش خادمان رسانه‌ای، تقویت رسانه های شیعی و ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی در سال‌های آینده است.

دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت : دو دوره داوری آثار رسیده به جشنواره به پایان رسید و مرحله سوم و نهایی داوری آثار راه یافته به مرحله سوم بزودی با حضور داوران برگزار خواهد شد.

وی در مورد زمان برگزاری جشنواره گفت : با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز ، اختتامیه جشنواره در بهار سال آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد .