به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ سعید رحیمی با اشاره به کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان خوزستان نسبت به میانگین کشوری، گفت: با وجود اینکه ۶۰ درصد تصادفات فوتی کشور در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ میدهد، این رقم در خوزستان به ۵۲ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: کاهش تصادفات فوتی در ۳۰ کیلومتری شهرها به دلیل ارتقای ایمنی در ورودی شهرها از طریق ایجاد روشنایی، نصب جداکنندهها و اقدامات آرامسازی ترافیک است.
سرهنگ رحیمی با اشاره به افزایش تصادفات فوتی در جادههای دوطرفه استان، ادامه داد: امسال تعداد جانباختگان در محور اندیمشک – دهلران، به ۲۰ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش داشته است؛ در این مورد، ایمنی جاده مطرح نیست بلکه فیزیک نامناسب راه، زمینه تخلفات را فراهم کرده است.
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی برخورد با تخلفات رانندگی و رشد ۳۵ درصدی توقیف خودروهای پرخطر در سال جاری عنوان کرد: همکاری یگانهای امدادی در شرایط جوی مختلف نقش مهمی در کاهش حوادث ایفا کردهاند.
وی میگوید: ظرفیت جادههای استان خوزستان نسبت به حجم بالای تردد، محدود است، بیش از ۶۰ درصد تصادفات و تلفات در جادهها مربوط به خودروهای سواری و شخصی است و در این خصوص باید آموزشهای لازم به رانندگان ارائه شود و ایمنی خودروهای عمومی که در جابهجایی کارکنان شرکتها و سازمانها فعالیت دارند، افزایش یابد.
سرهنگ رحیمی با انتقاد از وضعیت زیرساختهای جادهای استان، گفت: خوزستان جایگاه پنجم از نظر جمعیت و شرایط راه را دارد، اما از لحاظ توسعه جادهای در سالهای اخیر عملکرد مطلوبی نداشتهایم. بسیاری از محورهای استان خوزستان دوطرفه هستند و باید چهاربانده شوند.
وی با اشاره به شرایط نامطلوب محور اندیمشک - دهلران افزود: محورهای اهواز - خرمشهر، خرمشهر - اهواز، رامشیر - ماهشهر، دزفول – شوشتر و ملاثانی به سهراهی گاوسوار از جمله محورهای پرخطر استان خوزستان هستند.
سرهنگ رحیمی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، شاهد اوجگیری تردد کاروانهای راهیان نور هستیم و رانندگان باید به رعایت قوانین رانندگی و ساعات مجاز تردد توجه کنند.