شناسهٔ خبر: 71533240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری رویداد سواد رسانه‌ای «کاراشین» ویژه دانش دانش آموزان دبیرستان امام رضا(ع)

اولین لیگ بازی موقعیت‌محور با موضوع سواد رسانه‌ای به همت دبیرستان دوره دوم امام رضا(ع) واحد4 با حضور فعال ۱۸۰ دانش آموز امروز، پنجم اسفندماه در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد. اولین لیگ بازی موقعیت‌محور با موضوع سواد رسانه‌ای به همت دبیرستان دوره دوم امام رضا(ع) واحد4 با حضور فعال ۱۸۰ دانش آموز امروز، پنجم اسفندماه در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، در این رویداد رسانه‌ای، سه سخنور مدعو؛ محمدجواد مشیری مدیر کارخانه نوآوری مشهد، سیدناصر بهشتی مدیر فناوری شرکت فرانگر و نیز حسین زوارزاده مدرس دوره‌های سواد رسانه‌ای به ارائه توضیحاتی درخصوص راه اندازی کسب‌وکارهای روز، شتاب دهنده‌ها، شناخت و استفاده بهینه از انواع ابزارهای رسانه‌ای پرداختند.

در بخش دیگری از این رویداد نیز  لیگ بازی موقعیت‌محور «کاراشین» با راهنمایی حسین زوارزاده با محوریت تولید محتوای رسانه‌ای از یک سوژه روز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی با استفاده از ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی آغاز شد. گروه‌های سه نفره دانش آموزان در فرصت یک ساعته، با حل کردن یک جدول و کشف رمز، به موقعیت شغلی گروه خود رسیدند و با قرار گرفتن در آن موقعیت، به تولید محتواهایی مانند کلیپ، پادکست، روزنامه الکترونیکی و... دست زدند.     

در نهایت، آثار تولید شده توسط تیم سه کارشناس خبره حوزه رسانه؛ رضا رویانی مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی رضوی، محمد رهنما رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی و بنیامین یوسف زاده عضو هیئت مدیره و سخنگوی خانه مطبوعات خراسان رضوی، داوری شد و به سه اثر برتر هدایایی از سوی بنیاد فرهنگی رضوی تعلق گرفت.

استفاده از پیوست رسانه‌ای، نیاز آینده شغلی است
حسین زوارزاده در حاشیه اجرای بازی، با اشاره به اهداف طراحی این رویداد دانش آموزی گفت: پیدا کردن دید آینده‌نگر و تفکر رسانه‎ای در قبال موقعیت‌های شغلی آینده، از جمله مهمترین اهداف برنامه‌ریزی و برگزاری اولین لیگ بازی‌محور رسانه‌ای در مدارس امام رضا(ع) بود. 

دانش آموزان در آینده نزدیک، در هر حرفه‌ای مشغول شوند؛ چه مهندس، معلم و یا خواننده، نیازمند یک پیوست رسانه‌ای هستند. این پیوست از طریق هوش مصنوعی و دیگر رسانه‌های نوین انجام شود. مقصود ما از برگزاری این رویداد، آشنایی دانش آموزان دوره دوم متوسطه، با فن‌آوری‌های روز و اهمیت رسانه در انتخاب و انجام شغل آینده بود.     

توسعه آگاهی‌های رسانه‌ای دانش آموزان
سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در جریان این رویداد، با بیان اینکه این رویداد با هدف توسعه آگاهی‌های رسانه‌ای دانش آموزان توسط کادر دبیرستان امام رضا(ع) واحد4 به اجرا گذاشته شد، اضافه کرد: این روزها، موضوع هوش مصنوعی و کاربردهای پر‌شمار آن در حوزه‌های مختلف، محور گفتمان‌های جهانی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تهدیدهای و فرصت‌های امروز که فرا روی نسل جدید قرار دارد، افزایش سواد رسانه‌ای ضرورت دارد. دانش روز، تهدیدی برای بشر نیست، بلکه آشنایی با کاربردهای صحیحی به کارگیری، زندگی انسان را تسهیل می‌کند و تسلط ما را بر محیط پیرامونی بیشتر می‌کند. 

به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، برای دانش آموزان که ناخودآگاه در معرض فن‌آوری‌های نوین هستند و در آستانه ورود به دنیای جدید و انتخاب رشته و شغل هستند، آشنایی هر چه بیشتر با محیط‌های جدید رسانه لازم و ضرروی است.

برچسب‌ها: