به گزارش مشرق، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در دوره پنجم، با اشاره به ورود ناوگان برقی به پایتخت گفت: «با برقیسازی ناوگان حملونقل موافق هستم و معتقدم که اتفاق بسیار خوبی افتاده است و انشاءالله ادامه پیدا کند.»
او با اشاره به کاهش مشکلات تهران از طریق برقیسازی ناوگان، عنوان کرد: «برقیسازی بر کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد. اتوبوس برقی بسیار مفید است؛ البته اتوبوسهای گازسوز نیز مفیدند، اما اگر تعداد اتوبوسهای برقی افزایش یابد، مثلاً نیمی از اتوبوسها برقی شوند، اتفاق مثبتی برای تهران رخ خواهد داد.»
هاشمی ادامه داد: «معتقدم نباید اتوبوسهای دیزلی برای تهران وارد شوند.» رئیس سابق شورای شهر تهران در رابطه با ورود تراموا به تهران گفت: «تراموایی که این روزها درباره آن صحبت میشود، در واقع همان اتوبوس برقی با طول بیشتر است و تراموا محسوب نمیشود.»
او در ادامه افزود: «تراموا در اصل باید زیرساخت داشته باشد؛ یعنی واگنی که روی ریل در شهر حرکت کند و مسیر ریلی اختصاصی داشته باشد.»
هاشمی با اشاره به برخی مشکلات تراموای چرخ لاستیکی تأکید کرد: «به نظر من، کارایی اتوبوسهای آکاردئونی بیشتر از این نوع اتوبوسهای تراموایی است، چراکه اگر خراب شوند و در سر چهارراهها و … دچار مشکل شوند، موجب ایجاد اختلال در ترافیک خواهند شد. طول ۲۰ متری اتوبوسهای برقی مناسب است و برای طول بیشتر از آن نظر مثبتی ندارم؛ البته اتوبوسهای موسوم به تراموا نیز اقدامی در راستای برقیسازی است و ایرادی ندارد.»