شناسهٔ خبر: 71522639 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واکنش رسانه ها به ویدئوی جنجالی «سه نان» در اینستاگرام

برند «سه‌نان» با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی در اینستاگرام، حاشیه‌ساز شد.حضور چند خانم در این تبلیغ واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت و در ادامه، صفحه اینستاگرام این برند بسته شد.

صاحب‌خبر -

برند «سه‌نان» با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی در اینستاگرام، حاشیه‌ساز شد. حضور چند خانم در این تبلیغ واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت و در ادامه، صفحه اینستاگرام این برند بسته شد. همزمان، خبرگزاری دانشجو با انتشار متنی، به شدت از شیوه تبلیغاتی «سه‌نان» انتقاد کرد.

خبرگزاری دانشجو در پی اتفاقاتی که برای سه‌نان رخ داده متنی نوشته که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

این خبرگزاری نوشت: کمپین تبلیغاتی شکل گرفته با انتشار ویدئوی مربوط به برند «سه نان» و از این دست با موج دو قطبی کاذب اجتماعی ایران که تحریکات خارجی دارد یعنی حجاب و بی حجابی همراه شده و به دلیل نبود قوانین مشخص و نظارت کاربردی در حوزه فرهنگ تبلیغات باعث مخدوش شدن امنیت روانی و آرامش جامعه می‌شود. 

امروزه بخش زیادی از تبلیغات کسب و کارها برای تعامل با فضای مجازی که خارج از زندگی واقعی نیز نیست طراحی می‌شود. نگاهی به آنچه برای «سه نان» پیش آمد می تواند ما را متوجه یک رهایی گسترده در سطح بالا در این مورد مکند. لازم است متذکر شویم شاید ماجرای «سه نان» به دلیل معروف بودن آن در برند پیش آمده باشد که قطعا به دلیل نوع تصویر آن و تحلیل پشت سرش پیش آمده اما واقعیت این است که در تبلیغات محصولات در حوزه های مختلف زندگی مردم رها شده و بعضا در آنها هیچ قانون و مقرراتی رعایت نمی‌شود. 

این خبرگزاری در ادامه به انتقادات کاربران فضای مجازی از محتوای این تبلیغ اشاره کرد :

 نگاهی به فیلم تبلیغاتی منتشر شده از طرف «سه نان» علاوه براینکه مدیریت شده بوده و مشخص است برای اهداف تبلیغاتی و تجاری تولید شده اما به صورت واضح در حال ترویج نشر بی حیایی و بی حجابی در جامعه است! قطعا این تبلیغات برای رسانه های رسمی و بعنوان یک کلیپ رسمی از شرکتی که در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند نیست و کاملا صرف شبکه های اجتماعی می شود اما عناصر آن داد می زند که این تبلیغات علاوه بر شعار دادن علیه قانون حجاب در کشور، استفاده ابزاری از زن و موضوع حساس آن در جامعه ایرانی است. 

در این متن به پشت‌پرده این اتفاق پرداخته و نوشت:

ایجاد ناامنی برای زن محجبه و عدم  رعایت قانون حجاب و در مقابل استفاده تبلیغاتی از موضوع «کشف حجاب» ماجرا را پیچیده تر هم می‌کند. اما سر نخ ماجرا را باید در طراحان کمپینهای تبلیغاتی پیدا کرد جایی که همین شرکت به گفته برخی فعالین در کمپین های تبلیغاتیش خیلی موفق نبوده مگر با انتقادات و تبلیغات منفی که این کار شرکت هم انتحاری در همین راستا بوده، سوالی که باید در گزارش همواره به آن اشاره کرد این است: آیا تدبیری برای مدیریت و نظارت فرهنگ تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حداقل برای شرکتهای رسمی وجود دارد؟  طراحان این کمپینهای تبلیغاتی کاملا سو استفاده کننده هستند چرا که پک کننده‌ها ارتباط مستقیمی با «سه نان» ندارند و این شرکت می‌تواند به راحتی از برخوردهای احتمالی فرار کند. صورت مسئله درست ماجرا نظارت روی فرهنگ تبلیغات و برندینگ است که نتوانند در تبلیغ خود خلاف ماهیت قانون، فرهنگ و عرف ایرانی عمل کنند.

 

انتهای پیام/