به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور اظهار کرد: کمبود آب آشامیدنی در جزیره هرمز به علت ورود زیاد مسافر و گردشگر به این جزیره است.
وی افزود: مشکل اصلی عدم آبگیری مشترکین، ناشی از فرسودگی شبکههای آبیست که خوشبختانه با پیشرفت ۸۰ درصدی در تعویض اتصالات شبکه، این مشکل در حال رفع شدن است و انتظار میرود بهزودی شاهد بهبود کامل در این زمینه باشیم
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: اکنون یک آب شیرین کن هزار متر مکعب دراین جزیره فعال است که جوابگوی نیازهای جمعیتی ساکن در هرمز است اما در اوج سفر به این جزیره جوابگو نیست و دچار کم آبی و گاه نوبت بندی آب آشامیدنی در این منطقه میشود.
حمزه پور گفت: بر اساس سرانه جمعیتی نیاز مصرف هر شهروند ۱۸۰ لیتر بر ثانیه است که اکنون این مصرف در هرمز به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است که نزدیک به دو برابر سرانه جمعیتی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد: با این حال و به علت گردشگر پذیر بودن این جزیره و اینکه در برخی روزها جمعیت مسافر در این منطقه به بیش از ۱۶ هزار نفر یعنی سه برابر جمعیت هرمز میرسد و برنامه ریزی شده است تا یک آب شیرین کن هزار مترمکعبی جدیدی در این جزیره راه اندازی شود.
حمزه پور عنوان کرد: کار واگذاری و حفر چاه و نصب تجهیزات این آب شیرین کن صورت گرفته است و به احتمال زیاد تا پایان اسفند راه اندازی و وارد مدار میشود و سرانه جمعتی هر نفر ۵۰۰ لیتر بر ثانیه میرسد که در کشور بی نظیر است.