شناسهٔ خبر: 71511018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث پل چهارم شوشتر به تصویب رسید

اهواز- ایرنا- نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده ۲۳ احداث پل چهارم شوشتر در دولت خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ عمرانی، به همت وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شوشتر، از نیمه اول سال ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اخذ مجوزهای لازم از دولت (سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی)، با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شوشتر، مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای مشارکت وزارت راه و شهرسازی در احداث پل چهارم شوشتر صادر شد و در بودجه سال آینده به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه در لایحه بودجه ۱۴۰۴ خواهد آمد، لذا عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی این پل از اواخر نیمه اول سال ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد.

سادات ابراهیمی در ادامه افزود: احداث پل چهارم شوشتر مهمترین پروژه عمرانی در شهر تاریخی شوشتر است که به منظور بهبود زیرساخت‌ها و تسهیل رفت و آمد در منطقه ساخته می‌شود، احداث این پل به رونق بازار و بهبود رفاه اجتماعی مردم کمک شایانی می‌کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: با افتتاح پل چهارم، دسترسی به نقاط مختلف شهر تسهیل شده و این امر موجب افزایش تعاملات اقتصادی و اجتماعی در منطقه خواهد شد؛ بازار شوشتر که یکی از مراکز مهم تجاری در این شهر است، با رونق بیشتری مواجه شده و کسب‌وکارها می‌توانند از این فرصت بهره‌برداری کنند.

سادات ابراهیمی در ادامه افزود: این پل نه تنها به عنوان یک مسیر عبوری عمل می‌کند، بلکه به زیبایی‌های شهری افزوده و فضای عمومی را نیز بهبود می‌بخشد؛ همچنین، پل چهارم به عنوان یک اقدام اساسی زیرساختی و تاثیرگذار برای رشد و توسعه شهرستان شوشتر است که یکی از مطالبات جدی مردم قبل از ورود اینجانب به مجلس دوازدهم بود که با تعامل دولت وفاق ملی، این مطالبه بحق مردم تصویب شد.

وی با اشاره به تصویب این طرح بزرگ عمرانی در بودجه گفت: میزان مشارکت وزارت راه و شهرسازی برای احداث این پل ۳۰۰ متری که از نوع بتنی سگمنتال (cantilever) پیش تنیده خواهد بود، مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان برای سه سال است و شهرداری شهرستان شوشتر نیز موظف به احداث مسیرهای ارتباطی برای این پل خواهد بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه ظرف هشت سال گذشته حتی یک پروژه دارای ردیف ملی در شهرستان شوشتر تصویب نشده بود و این پروژه بعد از هشت سال با پیگیری‌های شبانه‌روزی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ مصوب شد.

سادات ابراهیمی احداث پل چهارم در شهرستان شوشتر را مهم عنوان کرد و گفت: احداث این پل می‌تواند به تسهیل تردد وسایل نقلیه، کاهش زمان سفر و تصادفات کمک کند؛ این امر به ویژه در مواقعی که پل‌های موجود ظرفیت کافی ندارند، بسیار حائز اهمیت است

وی افزود: با ایجاد یک پل جدید، بار ترافیکی پل‌های قدیمی کاهش می‌یابد و این موضوع به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مسیرهای ترددی کمک خواهد کرد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: پل چهارم می‌تواند به مناطق دورافتاده و روستاهای اطراف شوشتر دسترسی بهتری بدهد و این امر می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی این مناطق محروم روستایی کمک کند و با بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل، زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید فراهم می‌شود، این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد شغل‌های جدید و رونق کسب‌وکارهای محلی شود.

وی با اشاره به حفظ میراث فرهنگی با احداث این پل اشاره کرد و گفت: شوشتر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است؛ احداث پل جدید می‌تواند به حفظ و معرفی این جاذبه‌ها کمک کند و گردشگری را رونق بخشد و به طور کلی، احداث پل چهارم در شهرستان شوشتر نه تنها بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل را به همراه دارد، بلکه می‌تواند تأثیرات مثبت گسترده‌ای بر روی گردشگری، زندگی روزمره مردم و توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد.

سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: با احداث این پل، میزان پیمایش بین بالادست شوشتر و پایین دست به میزان ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرده و از همه مهمتر، بار ترافیکی پل بند گرگر بعنوان میراث فرهنگی و پل آزادگان کاهش چشمگیری خواهد داشت تا شاهد ارتقای گردشگری در شهرستان شوشتر و حفظ هرچه بهتر آثار با ارزش ثبت شده جهانی باشیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با احداث این پل، پل فرسوده آزادگان مجالی برای عمر بیشتر و امکان تعمیر و نگهداری هرچه بهتر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شوشتر حدوداً ۹۰ کیلومتر با اهواز، مرکز استان خوزستان فاصله دارد. مسیر جاده‌ای میان این ۲ شهر از طریق جاده‌های اصلی و فرعی قابل دسترسی است.